گروه بورس: بورس تهران در ۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه، میزبان نشست سالانه فیاس (FEAS)خواهد بود.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، حمید روح بخش ضمن بیان مطلب فوق افزود: بیست و یکمین نشست سالانه FEAS به میزبانی بورس تهران در ۲۶ و ۲۷ آبان ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس با اشاره به اینکه بورس تهران یکی از اعضای هیات مدیره فیاس است، افزود: بورس اوراق بهادار تهران در نشست سالانه ۲۰۱۵ فیاس، سه نشست مهم مجمع عمومی، کمیته اجرایی و کمیته کاری را برگزار می‌کند. در همین زمینه روح‌بخش به «دنیای اقتصاد» گفت: فدراسیون بورس‌های اروپا- آسیایی که به اختصار FEAS نامیده می‌شود بعد از WFI، بزرگ‌ترین‌ سازمان بورسی دنیا است و اعتبار بسیاری در میان بازار‌های سرمایه دنیا دارد.

وی همچنین درخصوص رفع تحریم‌های اقتصادی ایران و تاثیر آن بر این نشست گفت: یکی از جذابیت‌های مطرح دراین نشست بحث گشایش‌های اقتصادی و رفع تحریم‌های ایران است. درهمین زمینه بسیاری از مدیران ارشد بورسی و کارشناسان مطرح خارجی به منظور بازدید و بررسی زیربنای بورس تهران، عازم ایران می‌شوند که این امر می‌تواند دورنمای روابط قدرتمند بورس تهران با اقتصاد‌های بزرگ دنیا را رقم بزند و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم سازد. وی هدف از برگزاری این نشست در ایران را گسترش تعاملات بین‌المللی عنوان و خاطر‌نشان کرد: در راستای افزایش تعاملات بین بورس‌ها تاکنون از کشورهای ترکیه، رومانی، مصر، عمان، قبرس، ارمنستان، سوریه، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین، قزاقستان، انگلستان، اردن، عراق، فلسطین و کره‌جنوبی برای حضور در نشست سالانه درخواست رسمی دریافت شده است. روح بخش ادامه داد: فیاس دارای ۵۰ عضو اصلی و وابسته است که از ۳۰ کشور در این فدراسیون حضور دارند. اعضای ایرانی (اصلی و وابسته) این فدراسیون شامل بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران، کانون کارگزاران، سپرده گذاری مرکزی و مدیریت فناوری بورس تهران است.

فدراسیون بورس‌های اروپا- آسیایی که به اختصار FEAS نامیده می‌شود، در تاریخ ۱۶ مه ‌۱۹۹۵ با هدف ایجاد یک محیط منصفانه، کارآ و شفاف در بازار بین اعضای فدراسیون تاسیس شد و همواره تلاش کرده است تا در حد امکان موانع داد‌و ستد و تبادل دانش و تجربه را بین اعضای گروه تسهیل کند. در ضمن تقویت سطح همکاری، توسعه بازارهای اوراق بهادار کشورهای عضو، ارتقای روابط بین‌المللی و ارائه فرصت‌های پذیرش و داد‌و‌ستد اوراق بهادار منتشر شده در سطح منطقه، یکپارچه‌سازی قوانین و مقررات و استفاده از فن آوری جدید برای داد و ستد و امورپایاپای در بازارهای اوراق بهادار نیز از دیگر اهداف تشکیل فدراسیون بوده است.