گروه بورس: دومین هم‌اندیشی بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی و بازارهای مالی در آبان ماه برگزار می‌شود. در همین خصوص روز گذشته نشست خبری با حضور مدیران و برگزارکنندگان این همایش در سالن کنفرانس کارگزاری بانک کشاورزی برگزار شد.

این همایش که قرار است ۱۴ آبان برگزار شود به جذب ایده‌های تخصصی در بازار سرمایه می‌پردازد. شرکت‌کنندگان در این همایش می‌توانند با ارسال نظرات و پیشنهادهای خود در انتخاب بهترین ایده از سوی هیات علمی حاضر شرکت کنند. روز گذشته نشست خبری هم اندیشی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری با حضور تعدادی از کارشناسان و استادان دانشگاه برگزار شد. در ابتدای این جلسه غلامرضا کاظمی دینان، مشاور رئیس کل بانک مرکزی به‌عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری این سمینار با اشاره به ارتباطات در پساتحریم بیان کرد: اگر در شرایط اقتصادی پساتحریم نتوانیم آمادگی لازم را به‌دست آوریم، این رقابت را به رقبای خارجی خود باخته‌ایم.

در ادامه نیز حسین خزلی خرازی، مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی در سخنانی بیان کرد: نهادهای مالی با ساختار جدید از زمان شدت گرفتن تحریم‌ها شروع به کار کردند. ابزارها و مهارت‌های زیادی به منظور انتقال مالی از بانک به بازار سرمایه لازم است که یکی از این مهارت‌ها بازاریابی و استراتژی است. وی در ادامه افزود: در تمام دنیا دو نوع بازاریابی وجود دارد؛ بازاریابی خدماتی و بازاریابی کالا، در بخش خدمات، بازاریابی پیچیده‌تر است.

خدمات مالی یکی از بزرگ‌ترین‌ بخش‌های خدمات در جهان است و بانک‌ها و بورس در این زمینه فعالیت می‌کنند. خرازی در ادامه بیان کرد: بانک‌ها به جهت سابقه فعالیت زیاد با این موضوع آشنایی بیشتری دارند تا شرکت‌های بورسی، بر اساس آمارها سال گذشته حدود ۷۸ درصد از تامین مالی توسط بانک‌ها انجام و مابقی آن را بازار سرمایه تامین کرده است. در همین خصوص وزیر اقتصاد نیز در جلسه‌ای که در روزهای قبل برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که ظرف ماه‌های آینده درصد تامین مالی توسط بازار سرمایه به حدود ۷۰ درصد برسد. در ادامه این نشست، داریوش روزبهانه، رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک خاورمیانه درخصوص ایده‌ها و اهداف این سمینار سخن گفت. وی در این خصوص بیان کرد: ایده برگزاری این سمینار در نظر گرفتن بخش‌های خاص در مارکتینگ‌ها است.