گروه بنگاه‌های اقتصادی- فاطمه حاج‌علی: تازه‌ترین گزارش عملکرد شرکت‌های شاهد و پتروشیمی خارک به شرح ذیل می‌باشد که در ادامه می‌خوانیم: افزایش ۱۰ درصدی پیش بینی سود ۹۴ «ثشاهد»

شرکت شاهد پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۴ را با ۱۰ درصد افزایش نسبت به پیش‌بینی سال قبل مبلغ ۴۵۶ ریال گزارش کرد. «ثشاهد» پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۳ را در نخستین پیش‌بینی مبلغ ۴۱۷ ریال و در آخرین پیش‌بینی مبلغ ۴۱۳ ریال و طبق اطلاعات گزارش شده مبلغ ۴۱۴ ریال سود محقق کرده است. سود نقدی پیش‌بینی شده این شرکت برای سال‌جاری مبلغ ۵۰ درصد سود خالص گزارش شده است. فروش «ثشاهد» برای سال مالی ۹۴ معادل ۴۵۶ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که از رشد ۱۸۳ درصدی نسبت به سال مالی ۹۳ برخوردار است. این شرکت علت این افزایش را فروش زمین وردآورد و واحدهای شیر پاستوریزه در سال جاری عنوان کرده که با افزایش حاشیه سود عملیاتی بالغ بر ۶۵ درصد روبه‌رو می‌شود.

پوشش ۴۰ درصدی سود هر سهم «شخارک»

شرکت پتروشیمی خارک در جدیدترین گزارش خود، پیش‌بینی سود سا‌ل جاری را براساس عملکرد سه ماهه و با پوشش ۴۰ درصدی و با سرمایه ۲ هزار میلیارد ریال مبلغ ۳ هزار و هفت ریال اعلام کرده است.

«شخارک» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌جاری را با سرمایه یک‌هزار میلیارد ریال مبلغ ۴ هزار و ۶۸۰ ریال اعلام کرده بود. شرکت جهت تبدیل ارز حاصل از فروش‌های صادراتی و همچنین وجوه پرداختی بابت گاز خوراک و هزینه محل محصولات در ۹ ماهه آتی سال مالی از نرخ هر دلار ۲۶ هزار و ۵۰۰ ریال استفاده کرده است. حال آنکه نرخ تسعیر قابل دسترسی در سه ماه ابتدایی سال مالی به طور میانگین مبلغ ۳۲ هزار و ۴۳۹ ریال بوده است. نرخ خرید گاز خوراک مصرفی برای سال مالی مورد گزارش به ازای هر مترمکعب ۱۳ سنت در نظر گرفته شده و نرخ خرید خوراک (گاز ترش) برای ۹ ماهه آتی معادل ۵/۹ سنت پیش‌بینی شده که همین امر باعث تعدیل مثبت در پیش‌بینی اخیر شده است.

به ازای هر یک سنت تغییردر نرخ گاز ترش دریافتی این شرکت، معادل ۳۵۵ ریال روی مبلغ سود هر سهم سالانه تاثیر خواهد گذاشت.