گروه بورس- نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد فعالان بازار سرمایه با عبور از ریسک بحران منطقه‌ای به استقبال گزارش‌های 6ماهه خواهد رفت.
براساس نتایج نظرسنجی واحد تحلیل و مشاوره کارگزاری تدبیرگران فردا برطرف شدن ریسک جنگ در سوریه به عنوان یک عامل مثبت و فرا رسیدن پایان سال مالی اغلب کارگزاری‌ها در هفته آینده و در نتیجه تسویه مشتریان اعتباری و افزایش فشار فروش به عنوان یک عامل منفی موجب شده تا حدود نیمی از شرکت‌کنندگان بازار این هفته را متعادل و نیمی دیگر مثبت پیش‌بینی کنند. نکته قابل توجه اینکه حتی افرادی که رای به متعادل بودن بازار داده‌اند نیز به تمایلات مثبت بازار اشاره داشتند.

این در حالی است که انتشار گزارش‌های شش ماهه و شایعات پیرامون این گزارش‌ها، در یک ماه آینده موجب شده تا نزدیک به ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان روند بازار را در این بازه مثبت ارزیابی کنند.

بیشتر شرکت‌کنندگان نسبت به گزارش‌های شش ماهه صنعت پتروشیمی خوش‌بین بودند؛ به طوری که این صنعت با اختلاف زیاد نسبت به صنایع دیگر، ۳۶ درصد آرا را به خود اختصاص داد. پس از آن نیز، صنایع پالایشگاه و فلزات با ۱۷ و ۱۶ درصد آرا در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.