پرداخت سود 94میلیارد تومانی  سهام عدالت توسط سه بانک دولتی

فارس - مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت از دریافت سود ۹۴‌‌میلیارد تومانی سه بانک ملت، تجارت و صادرات‌‌، پرداخت تدریجی سود به ۵/۱۲‌‌میلیون نفر از مشمولان و حضور نمایندگان سبد سهام عدالت در هیات مدیره ۱۷ شرکت پالایشگاهی و پتروشیمی

خبر داد. محمد جواد شیخ آخرین وضعیت دریافت و پرداختی سود سهام عدالت را اعلام کرد و از حضور نمایندگان سبد سهام عدالت در هیات مدیره ۱۷ پالایشگاه و پتروشیمی خبر داد.

آغاز پرداخت سود به ۵/۱۲‌‌میلیون نفر

وی گفت:‌ با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، در آینده‌ای نزدیک به ۵/۱۲‌‌میلیون از مشمولا مرحله سوم سود سالیانه سهام عدالت توزیع خواهد شد. به گفته شیخ، جزئیات پرداخت سود مرحله سوم در روزهای آینده مشخص خواهد شد و با توجه به پرداخت اقساط سود،‌ ممکن است سود هر نفر از ۵/۱۲‌‌میلیون نفر کمتر از ۸۰ هزار تومان باشد.

دریافت سود ۹۴‌‌میلیارد تومانی از سه بانک

مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت با بیان اینکه سهم کارگزاری سهام عدالت از بانک‌ ملت و تجارت ۳۰‌درصد است، در خصوص بانک صادرات گفت: فعلاً ۴۰‌درصد از سهام این بانک به حساب سبد عدالت منظور شده، اما ممکن است از این‌درصد کاسته شود.

شیخ قیمت هر سهم واگذار شده بانک تجارت به سبد عدالت را ۱۲۰ تومان و بانک صادرات را ۱۰۰۱ ریال اعلام کرد. وی در برابر این سئوال که آیا این سه بانک سود سالیانه خود را به حساب کارگزاری واریز کرده‌اند یا خیر؟ پاسخ داد: با توجه به کاهش‌درصد سهم کارگزاری سبد عدالت از مالکیت این بانک‌ها، سه بانک ملت‌‌، تجارت و صادرات باید به جای ۱۷۰‌‌میلیارد تومان سود ۹۴‌‌میلیارد تومان سود پرداخت می‌کردند. شیخ افزود: تاکنون ۸۵‌‌میلیارد از ۹۵‌‌میلیارد تومان سود این سه بانک پرداخت شده و قرار است بانک ملت به زودی ۹‌‌میلیارد تومان باقی مانده را نیز پرداخت کند. به گفته شیخ از سهم ۴۰۰‌‌میلیارد تومانی خزانه تاکنون ۱۰۰‌‌میلیارد تومان از سوی کارگزاری سبد عدالت به این زیر مجموعه وزارت اقتصاد داده شده است.

حضور در هیات مدیره ۱۷ شرکت

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به برگزاری مجمع فوق‌العاده پالایشگاه نفت اصفهان در چهارشنبه گذشته و اخذ کرسی هیات مدیره این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: کارگزاری سهام عدالت در شرکت‌های پتروشیمی ارومیه، بندر امام، بوعلی، بیستون، خوزستان، فجر و مارون (با مالکیت ۳۰ درصدی) و هم‌چنین در پتروشیمی جم (با مالکیت ۱۵درصد) یک عضو هیات مدیره دارد، اما در دو شرکت پتروشیمی تبریز و تندگویان به دلیل مالکیت ۱۰‌درصدی عضوی ندارد. این مقام مسوول خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سبد عدالت در شرکت‌های پالایشگاهی نفت آبادان، اصفهان، تبریز، تهران، شازند اراک، شیراز، کرمان، لاوان یک عضو و در پالایشگاه بندرعباس به دلیل ترکیب هیات مدیره ۷ نفره، ۲ عضو هیات مدیره دارد یا برگزاری مجمع فو‌ق‌العاده خواهد داشت.