فارس- ۱۰ شرکت کارگزاران خصوصی و بانکی طی ۴ ماهه ابتدایی سال ۳۵درصد از خرید سهام را به خود اختصاص دادند.

به گزارش فارس، با بسته شدن پرونده ۴ ماهه بازار سهام و معامله بیش از ۱۵میلیارد سهم به ارزش ۷/۵هزار میلیارد تومان، عملکرد ۸۶ شرکت کارگزاری خصوصی و بانکی نیز منتشر شد.

بر اساس آمارهای موجود و معاملات شرکت‌های کارگزاری از لحاظ خرید و بلوکی سهام، شرکت کارگزاری مفید با ۶۸/۷ در صدر دیگر شرکت‌های کارگزاری ایستاده است.

شرکت های کارگزاری بانک کشاورزی با ۵۹/۴درصد، حافظ با ۹۶/۳درصد، نهایت نگر با ۹۷/۲درصد، بانک ملی ایران با ۸۸/۲درصد و گلچین با ۸۶/۲درصد در رتبه های دوم تا ششم قرار گرفتند. شرکت‌های کارگزاری بانک سپه با ۸۱/۲درصد، کیمیاسهم با ۶۹/۲درصد، بانک پاسارگاد و بهمن با ۴۴/۲ و ۲۹/۲درصد نیز در پله‌های هفتم تا دهم جاخوش کردند. این ۱۰ شرکت کارگزاری در مجموع بیش از ۳۵درصد از کل خرید سهم را طی فعالیت ۷۹ روزه کاری بورس به خود اختصاص داده و بیشترین خرید را انجام دادند. بر اساس این گزارش، شرکت های کارگزاری بدره سهام، گنجینه سهام، سهام پویا، معین سهم، برهان سهند، بازار سهام دنیای نوین، محک سهام صنایع، سهام گسترش صنایع و سهام بارز نیز با انجام کمترین حجم خرید (بین ۸صدم تا ۲۶صدم) در انتهای جدول قرار گرفتند و کمترین حجم خرید را در ۴ ماه نخست سال انجام دادند.