سنا: جلسه هماهنگی ثبت‌نام آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه، در شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس برگزار شد. در این جلسه که با حضور مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، مجریان، دست‌اندرکاران و نمایندگان اعزامی به شهرستان‌های محل برگزاری آزمون تشکیل شد، آخرین هماهنگی‌ها درخصوص بیست و هفتمین دوره آزمون‌های بازار سرمایه که جمعه پنجم شهریور برگزار می‌شود، صورت گرفت.

این آزمون علاوه بر تهران در مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، ساری و یزد به‌طور همزمان برگزار می‌شود و امسال ناظران سازمان بورس و اوراق بهادار برای برگزاری هرچه بهتر آزمون زودتر از سال‌های گذشته در محل‌های هفت‌گانه خارج از مرکز مستقر خواهند شد. در این دوره آزمون‌های اصول بازار سرمایه، تحلیلگری بازار سرمایه و معامله‌گری بازار سرمایه با تغییرات جدید به‌صورت قلم و کاغذی در تهران و ۷ حوزه دیگر به‌طور همزمان برگزار می‌شود.

دانشجویانی که حداکثر تا پایان اسفند سال جاری فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در این دوره از آزمون‌ها ثبت‌نام کنند و در‌صورتی که فردی بدون رعایت شرایط فوق در آزمون ثبت‌نام و شرکت کند، آزمون وی ابطال خواهد شد. همچنین براساس پیشنهاد کمیته گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه و تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تغییراتی در حد نصاب نمرات آزمون‌ها ایجاد شده که به شرح زیر است:

۱- تعداد سوالات هر ماده از آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیلگری بازار سرمایه، ۲۰ سوال تعیین می‌شود.

۲- حد نصاب قبولی هر ماده از آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیلگری بازار سرمایه، ۳۵ درصد تعیین می‌شود.

۳- حدنصاب قبولی میانگین کل نمرات مواد آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیلگری بازار سرمایه، ۵۰ درصد تعیین می‌شود.

۴- حد نصاب دروس مشروطین تک ماده آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیلگری بازار سرمایه، نصف حد نصاب هر ماده (۵/ ۱۷) خواهد بود مشروط به اینکه داوطلب حدنصاب میانگین کل نمرات مواد آزمون را کسب کرده باشد.

۵- ماده مقررات اصول بازار سرمایه و همچنین مواد زبان انگلیسی و مقررات تحلیلگری بازار سرمایه نیز جزو مواد دارای شرایط مشروط تک ماده قرار می‌گیرد.

این تغییرات از آزمون‌های پیش رو اعمال خواهد شد و امکان تسری آن به آزمون‌های قبلی وجود ندارد. با این حال داشتن هر دو شرط (اخذ نمره کل و اخذ حد نصاب تمامی دروس) برای قبولی در آزمون الزامی است.