گروه بورس-همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز همچنان روند مثبت روز یکشنبه خود را با ثبت رشد ۴۴۷واحدی ادامه داد. در بازار دیروز معامله‌گران همچنان در ابتدای ساعت معاملاتی شاهد تشکیل صف‌های خرید در برخی از نمادهای عمده بازار بودند. این امر در شرایطی رخ داد که حجم معاملات نیز به میزان محسوسی نسبت به روزهای قبل افزایش یافته بود. به این ترتیب تشدید موج تقاضا در بازار سهام در نهایت شرایط مناسبی برای اکثر نمادهای بازار رقم زد. در بازار دیروز در گروه خودرویی نماد سرمایه‌گذاری سایپا با استقبال معامله‌گران بازگشایی شد و صف خرید را شاهد بود.

در گروه تجهیزاتی مدیر پروژه تجهیزات پتروشیمی بوشهر در شرکت صنایع آذرآب گفت: برج ۸۰ متری به سفارش پتروشیمی بوشهر به دست متخصصان این شرکت طراحی و ساخته شد و آماده انتقال و نصب در سایت بوشهر است. درحالی نماد گروه بهمن روز یکشنبه به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شده که مدیران موسسه مالی اعتباری کوثر و گروه بهمن با ارسال نامه‌های جداگانه به سازمان بورس، فروش قطعی ۶۲ درصد سهام سه مالک اصلی «خبهمن» را تایید کرده‌اند. در گروه بانکی بانک تجارت درباره صورت‌های مالی ۱۲ ماهه سال قبل به ۶ سوال سازمان بورس پاسخ داد. در پی انتشار صورت‌های مالی سال گذشته بانک تجارت، مشخص شد این بانک ۴.۵۷ هزار میلیارد تومانی طی ۱۲ ماه منتهی به ۲۹ اسفند گذشته (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۱۳۲ ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته که عمدتا ناشی از افزایش۵۰ درصدی جمع درآمدهای مشاع اما نسبت به آخرین سود اعلامی یعنی ۱۵۸ ریال، ۱۶ درصد کاهش یافته است. براساس این گزارش، «وتجارت» در حالی سود هر سهم سال مالی جاری را ۱۶۷ ریال پیش‌بینی کرده و در محدوده قیمتی ۱۰۰ تومانی هر سهم حمایت جدی می‌شود که سازمان بورس درباره صورت‌های مالی ۲۹ اسفند سال گذشته خواهان ارائه توضیحات و مدارک در رابطه با ۶ موضوع تغییر بااهمیت مبلغ حق الوکاله و کاهش بااهمیت سهم بانک از درآمدهای مشاع، کاهش ۶۰ درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول، افزایش ۲۶ درصدی درآمد کارمزد بابت سایر خدمات، افزایش سود حاصل از فروش دارایی‌های ثابت و کاهش سود حاصل از فروش اموال تملیکی، افزایش ۲۷ درصدی از سود حاصل از فروش سهام شرکت‌ها و افزایش ۳۸ درصدی وجه التزام تسهیلات اعطایی شده است. در گروه حمل‌ونقل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با موافقت هیات وزیران مبنی بر تضمین تسویه اقساط معوقه این شرکت بورسی به بانک KFW آلمان مواجه شد. به این ترتیب هیات وزیران در جلسه ۲۳ خرداد امسال به پیشنهاد
شماره 48663/ 21-4918 مورخ 22 خرداد 95 وزارت امور اقتصادی و دارایی و با استناد به اصل 137 قانون اساسی تصویب کرد؛ وزارت اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت مجاز است برای تضمین تسویه اقساط معوق شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بانک KFW آلمان، ‌ضمانت‌نامه مربوط را به میزان 22/ 32371740 دلار صادر کند. در گروه خودرویی براساس ماده ۲۵ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان ملزم به جبران خسارت‌های ناشی از پایین بودن کیفیت قطعات و تعمیرات شدند.

در پی اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های تولیدکننده خودرو ابلاغ شده، خودروسازان ملزم به جبران خسارت‌های وارده ناشی از پایین بودن کیفیت قطعات یا تعمیرات شدند. در گروه تصفیه نفت نیز نفت سپاهان درباره ۲۱۶ میلیارد تومان مبلغ راکد و مطالبات ۱۰۷ میلیارد تومانی توضیحاتی داد تا با توجه به برگزاری مجمع سالانه، نماد این شرکت آماده بازگشایی شود.