گروه بنگاه‌ها: رئیس هیات مدیره گروه صنایع کاغذ پارس گفت: حدود دو ماه از عرضه عمومی‌ سهام چکاپا در فرابورس می‌گذرد و با توجه به متغیرهای بنیادین این شرکت، قیمت واقعی این سهم بسیار فرا‌تر از قیمت‌های اولیه است.

محمد‌جواد مقدم افزود: متاسفانه در خرداد امسال شرایط کل بازار سرمایه، مناسب نبود و کمبود نقدینگی در بازار سرمایه و عدم وجود محرک‌های قدرتمند باعث شده قیمت سهام اکثر شرکت‌ها با افت شدیدی مواجه شوند، ولی قیمت سهام شرکت کاغذ پارس باوجود اینکه شرکت تازه‌واردی در فرابورس بود چندان دستخوش این شرایط قرار نگرفته و توانست در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت مناسبی از خود نشان دهد. وی در پاسخ به این پرسش که با چه مکانیزمی ‌از سهام خود حمایت کرده‌اید، گفت: بهبود شرایط یک سهم در بازار سرمایه، متاثر از بهبود شرایط درونی یک شرکت است و اعتقاد داریم اگر شرایط کسب و کار یک شرکت بهبود پیدا کند، اصلی‌ترین عامل حمایت از سهم خواهد بود.

کاهش هزینه‌های تولید، تبدیل دارایی‌های ثابت غیرمولد به دارایی جاری و بهبود جریان وجوه نقد در شرکت، گسترش بازارهای صادراتی از جمله صادرات به کلمبیا، عواملی بود که بر سود عملیاتی شرکت و نهایتا توان بنیادی شرکت تاثیر بسزایی داشته و تاکید دارم که این شرکت و به تبع آن سهام این شرکت آینده روشنی خواهد داشت. وی ادامه داد: با توجه به فضای حاکم بر بازار سرمایه استفاده از سایر عوامل بسیار تاثیرگذار است، بنابراین توان خود را برای حمایت از سهام در این بازار به کار بستیم که سهامداران این شرکت در موج کاهشی شدید بازار سرمایه متضرر نشوند و سهامداران عمده را در کنار خود ببینند و طبیعتا در آینده نیز هرجا نیاز به حمایت باشد، این کار را با قدرت انجام خواهیم داد. مقدم با اشاره به فروش ۵ درصدی سهام شرکت به شرکت سرمایه‌گذاری تامین سرمایه مسکن گفت: حضور سهامداران متنوع در ترکیب سهامداری یک شرکت خصوصا سهامداران حقوقی و به ویژه سهامداران خوشنام و خوش‌سابقه می‌تواند مایه دلگرمی‌ و قوت قلب سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه باشد.

در این راستا با شرکت سرمایه‌گذاری تامین آتیه مسکن وارد مذاکره شدیم و حدود ۵ درصد از سهام چکاپا را واگذار کردیم. وی تصریح کرد: حضور سهامدار حقوقی با رفتار حرفه‌ای قطعا می‌تواند منافع کلیه سهامداران به ویژه سهامداران خرد را در پی داشته باشد، کما اینکه در چند روز گذشته، شاهد حمایت‌های جدی از این سهم توسط سهامدار‌ان عمده شرکت اعم از حقیقی و حقوقی بوده‌ایم که به اذعان فعالان بازار سرمایه باعث شده نگاه به این سهم که متعلق به بخش خصوصی واقعی است، نگاه مثبتی باشد.

مقدم با اشاره به بسته شدن نماد شرکت در روزهای پایانی خرداد ماه گفت: کاهش هزینه‌های تولید و فروش بخشی از اموال بلا استفاده (منازل مسکونی) موجب شده که سود شرکت در سال مالی منتهی به۳۰ آبان افزایش پیدا کند که طبق قانون مکلف به بستن نماد بودیم و در راستای حفظ منافع سهامداران تمام تلاش خود را برای ارائه هرچه سریع تر اطلاعات به سازمان بورس برای بازگشایی هرچه سریع‌تر نماد سهام شرکت به کار خواهیم بست.

وی برنامه‌ها و استراتژی‌های آتی شرکت را به دو حوزه تقسیم کرد و گفت: در حوزه بازار سرمایه تاسیس هلدینگ سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های مجموعه است و از سوی دیگر پیدا کردن شریک مناسب حقوقی به منظور افزایش توان صاحبان سرمایه در ارتقای توان مدیریتی شرکت، ورود سایر شرکت‌های مجموعه گروه صنعتی گلریز به بازار سرمایه از برنامه‌های آتی شرکت است. رئیس هیات مدیر گروه صنایع کاغذ پارس تصریح کرد: شرکت درخصوص فعالیت‌های جاری نیز برنامه‌های مهمی ‌در دست اقدام دارد که برنامه‌های میان‌مدت شامل کاهش هرچه بیشتر هزینه‌های تولید و توسعه زنجیره تولید شرکت هستند و از سوی دیگر با توجه به اهمیت صادرات محصولات و نقشی که در سود‌آوری و بهبود جریان نقدینگی دارد، توسعه بازار‌های صادراتی در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آن محقق شده و امروز محصول کاغذ پارس به ۱۴ کشور و سه قاره آسیا، اروپا و آمریکا صادر می‌شود. همچنین با توجه به شکاف شدید بین عرضه و تقاضای کاغذ در بازار داخل و واردات بیش از یک میلیون تن کاغذ و حدود ۱۸۰ هزار تن خمیر به کشور، افزایش ظرفیت تولید از دیگر برنامه‌های بلند‌مدت شرکت است. وی افزود: همان‌طور که در جریان بسته شدن نماد این شرکت و در راستای تعدیل مثبت مشاهده شد تمام تلاش گروه مدیریتی، حفظ اطلاعات و عدم درز آن به بازار بود و حتی با حمایت سهامداران عمده حقیقی و حقوقی جلوگیری از حرکت‌های هیجانی در بازار بود که بنابر گفته سهامداران این شرکت بسیار مناسب و حرفه‌ای ارزیابی شده است.