گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال اقدام و عمل و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه افزایش تولید، تکمیل زنجیره ارزش، توسعه بازار و جلوگیری از خام‌فروشی به‌طور جدی در دستور کار شرکت‌های زیرمجموعه قرار گرفته است. برادران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور و با ویژگی‌های برون‌گرا و مردم بنیاد بر پایه دانش و عدالت است، به برخی از برنامه‌های ملی مصوب شده در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: دراین ارتباط «وصندوق» با خرید ۷۶۹/ ۵۱ درصد سهام شرکت پتروشمیران و ۲۵ درصد سهام شرکت پلی‌پروپیلن جم در قالب کنسرسیوم نسبت به تکمیل زنجیره ارزش و افزایش بهره‌وری اقدام کرده است.

وی تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را از دیگر اهداف این شرکت در سال گذشته و امسال دانست و اظهار کرد: در این راستا شاهد بهره‌برداری از پروژه صبافولاد خلیج‌فارس با ظرفیت ۶/ ۱میلیون تن در نیمه اول سال‌جاری خواهیم بود. وی با اشاره به ارتقای توان تولید ملی (درون‌زایی اقتصاد)، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد را از دیگر محورهای این برنامه یادآور شد و افزود: ثبت بالاترین رکورد تولید در شرکت پتروشیمی جم و همچنین بهبود ۱۳۱ مرتبه‌ای رتبه شفافیت «وصندوق» در بورس اوراق بهادار نشان‌دهنده بلوغ سازمانی است. مدیرعامل «وصندوق» اصلاح ساختار تولید، مالی و سرمایه‌های انسانی در شرکت‌های سرمایه‌پذیر، جایگزین کردن تسهیلات گران‌قیمت با تسهیلات ارزان‌قیمت، حل و فصل پرونده‌ها و دعاوی حقوقی له و علیه، افزایش سرمایه از ۱۴۴۰۰ میلیارد ریال به ۲۷.۰۰۰ میلیارد ریال و بازپرداخت مطالبات معوق صندوق بازنشستگی کشوری را از جمله اقدامات سال ۹۴ این شرکت ذکر کرد. وی همچنین افزایش پرداخت‌های انجام شده به صندوق بازنشستگی کشوری به منظور رفاه و تامین مستمری بازنشستگان، تحقق سود پیش‌بینی شده و افزایش ۱۴ درصد آن، ایجاد زیرساخت‌های IT و اطلاع‌رسانی نظیر سایت و بولتن به زبان‌های اصلی و بین‌المللی و مذاکره با هیات‌های گوناگون اروپایی و آسیایی را از دیگر اقدامات انجام شده، عنوان کرد. برادران با اشاره به برنامه‌های در دستور کار و استراتژی‌های شرکت گفت: ایجاد و توسعه طرح‌های نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی، بهره‌گیری از منابع، تکنولوژی و مشاوره‌های بین‌المللی، بهبود ساختار فعالیت‌های بازرگانی بین‌الملل و استقرار نظام یکپارچه BI از جمله این موارد است.

وی همچنین پذیرش، عرضه و واگذاری سهام شرکت‌های گروه در بورس و فرابورس، مطالعه و ورود به بازارهای بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی به منظور بالا بردن ارزش افزوده را از دیگر برنامه‌های در دست شرکت دانست. وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای برون‌رفت صندوق‌های بازنشستگی از بحران مالی گفت: ادامه اصلاح ساختار اقتصادی، اصلاح ساختار بیمه‌ای و جذب اوراق خزانه اسلامی و صکوک در مقابل مطالبات صندوق‌ها از جمله راهکارهای برون‌رفت صندوق‌ها از این بحران است.