گروه بورس کالا - قیمت سکه روز گذشته در اولین روز ابتدایی هفته با کاهش محسوسی از 2 تا نزدیک 4 درصد دنبال شد.
تحرکات رو به پایین قیمت سکه در بازار نقدی و حرکت رو به پایین دلار در بازار از مهم‌ترین دلایلی بود که معامله‌گران بازار آتی را قانع کرد تا قیمت‌ها را فعلا در سطح پایینی نگه دارند و با اصلاح قیمت‌ها روند افزایشی را به زمان دیگری موکول کنند.

علاوه بر فاکتورهای داخلی که روند قیمت‌ها را بیشتر به سمت پایین متمایل می‌کرد فاکتورهای خارجی و قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز با تحرکات رو به پایینی همراه شد. البته در شرایط فعلی نیز دورنمای بازارهای جهانی کاهشی است؛ براساس تازه‌ترین نظرسنجی سایت کیتکو بیشتر افراد به این موضوع رای داده‌اند که قیمت‌ها درهفته جاری کاهشی خواهد بود. در بازارهای داخلی اخبار غیر اقتصادی و پارامترهای مربوط به موضوع هسته‌ای ایران و روند مذاکرات از مسائل مهمی است که نبض تغییرات بازار را در اختیار دارد. البته تصمیم بانک‌مرکزی مبنی بر تزریق دلار به بازار و تدابیر برای انجام معاملات از دیگر فاکتورهایی است که می‌تواند از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند.
کارشناسان اعتقاد دارند اگر چه قیمت سکه در مبادلات آتی کاهشی بود و دامنه نوسان رو به پایین به ۴ درصد هم نزدیک شد، اما قضیه این است که همچنان در سررسیدهای دور کاهش قیمت‌ها کمتر و در سررسیدهای نزدیک افت قیمت‌ها بیشتر است؛ زیرا صعود بازار از انتظاراتی است که معامله‌گران نسبت به آینده دارند.