گروه بورس کالا - روند رو به رشد قیمت مس در معاملات روز هفتم ژانویه ادامه پیدا کرد که باعث شد تا نرخ این فلز مجددا رکورد دیگری را به ثبت برساند.

در این روز علاوه بر مس نرخ دیگر فلزات نیز در معاملات بورس فلزات لندن رشد کرد که نوسان آنها ۴ تا ۲۰۵ دلار بود.
رشد 7 دلاری مس
در معاملات روز هفتم دسامبر در بورس فلزات لندن قیمت مس با ۷ دلار رشد با نرخ ۷ هزار و ۵۹۴ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در روز مورد بررسی ۷ هزار و ۵۹۳ دلار شد. در این روز آلومینیوم نیز ۴ دلار رشد کرد و هر تن از آن با نرخ ۲ هزار و ۳۰۷ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا نیز با نرخ ۲ هزار و ۳۰۶ دلار به ثبت رسید. در معاملات این روز آلیاژآلومینیوم ۲۱ دلار افزایش یافته و هر تن از آن با قیمت ۲ هزار و ۲۱ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا ۲ هزار و ۲۰ دلار انجام شد. در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز موجودی مس ۵۰۷ هزار و ۴۷۵ تن بود که از این حجم کالا ۵۰۲ هزار و ۳۵۰ تن معامله شد. آلومینیوم نیز ۴ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۴۰۰ تن موجودی داشت که بر این اساس ۴ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۷۰۰ تن از آن فروش رفت. آلیاژآلومینیوم نیز ۸۴ هزار و ۵۲۰ تن موجود بود که از این حجم کالا ۸۴ هزار و ۳۸۰ تن فروخته شد.
روی 16 دلار گران شد
در معاملات روز هفتم ژانویه در بورس لندن قیمت روی ۱۶ دلار و نرخ سرب ۹ دلار رشد کرد. بر این اساس، هر تن روی با نرخ ۲ هزار و ۶۳۴ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. خرید نقدی این کالا در هر تن ۲ هزار و ۶۳۴ دلار بود. در این روز سرب ۹ دلار رشد کرد و هر تن از آن با قیمت ۲ هزار و ۵۹۱ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا در هر تن ۲ هزار و ۵۹۰ دلار بود. در انبار‌های بورس فلزات لندن در این روز ۱۴۹ هزار و ۱۵۰ تن سرب موجود بود که از این حجم کالا ۱۴۹ هزار و ۷۵ تن معامله شد. در این روز روی ۴۹۰ هزار و ۱۰۰ تن موجود بود که از این حجم کالا ۴۶۸ هزار و ۴۲۵ تن فروخته شد.
رشد 3 رقمی قیمت نیکل و قلع
در معاملات روز هفتم ژانویه در بورس فلزات لندن قیمت نیکل ۲۰۵ دلار و نرخ قلع ۱۸۰ دلار رشد کرد. بر این اساس، هر تن قلع با نرخ ۱۷ هزار و ۶۸۰ دلار و هر تن نیکل با نرخ ۱۸ هزار و ۷۵۰ دلار معامله شد. خرید نقدی قلع در این روز ۱۷ هزار و ۶۷۵ دلار و خرید نقدی نیکل ۱۸ هزار و ۷۴۵ دلار معامله شد. در این روز موجودی اعلامی برای نیکل ۱۵۸ هزار و ۸۱۴ تن بود که از این حجم کالا ۱۵۷ هزار و ۹۲۰ تن معامله شد. قلع نیز ۲۶ هزار و ۸۶۰ تن موجودی داشت که ۲۶ هزار و ۲۸۵ تن فروخته شد.