ایران‌سینا- تولیدکنندگان داخلی امارات قیمت آرماتور را در مقایسه با اواسط مارس (بسته به کارخانه) ۹۰ تا ۲۵۵دلار/تن افزایش داده‌اند به‌طوری‌که از قیمت فعلی محصولات ترکیه ۳۰ تا ۴۵دلار/تن بیشتر است و این در حالی است که محصولات ترکیه خود طی سه هفته مذکور ۶۰دلار/تن افزایش قیمت داشته‌اند. مورد جدید، حضور آرماتور چین در طی دو هفته گذشته بوده اما هنوز معامله‌ای گزارش نشده است.

به‌دلیل این افزایش قیمت‌ها، برای اولین بار در طی شش هفته گذشته قیمت داخلی از قیمت واردات پیشی گرفته است. قیمت فعلی آرماتور ترکیه ۱۰۴۰-۱۰۳۰ دلار/تن سی اند اف است. اما خریداران می‌گویند با قیمت ۱۰۱۵دلار و حتی ۹۸۵ تا ۹۹۰دلار/تن سی اند اف می‌توانند دادو‌ستد کنند. پیشنهاد‌های فعلی آرماتور چین ۹۸۰-۹۷۰دلار/تن سی اند اف است.

البته آرماتور ترکیه نسبت به آرماتور چین، به‌دلیل زمان تحویل کوتاهتر آن همچنان طرفدار بیشتری دارد.

در مورد سیم مفتول، قیمت سیم مفتول امارات استیل نسبت به اواسط ماه مارس با ۱۰۰ دلار/تن افزایش به ۱۰۸۰ دلار/تن رسیده است. قیمت واردات سیم مفتول ترکیه ۱۰۲۰ تا ۱۰۳۰ دلار/تن سی اند اف و سیم مفتول چین ۹۸۰-۹۷۰ دلار/تن است. قیمت بیلت وارداتی نیز در طی یک ماه ۷۰-۶۰ دلار/تن افزایش یافت و در هفته گذشته ثابت بود. بیلت ترکیه به قیمت ۹۶۰ تا ۹۸۰دلار، بیلت

اوکراین ۹۵۰دلار و بیلت ایران ۹۵۰ تا ۹۶۰ دلار/تن سی اند اف پیشنهاد می‌شود.