شمش فولاد 900دلار شد
گروه بورس کالا- نگرانی و جو روانی ناشی از کمبود سنگ‌آهن در بازارهای جهانی رشد قیمت شمش فولاد را در بازارهای رسمی به دنبال داشته است که تداوم این امر به رشد 5دلاری قیمت بیلت (شمش فولاد) در مبادلات روز هشتم آوریل در بورس فلزات لندن منجر شد.

در پی افزایش تقاضا برای این کالا نرخ این کالا به ۹۰۰دلار در هر تن رسید. این قیمت برای تحویل در منطقه خاورمیانه ثبت شد. تحویل در مدیترانه نیز با نرخ ۸۷۵دلار به ثبت رسید که زمان تحویل آن آگوست ۲۰۰۸ اعلام شد. اما در بخش فلزات رنگین تنها قیمت آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم با رشد همراه شد و قیمت دیگر فلزات با کاهش روبه‌رو شد که بیشترین کاهش مربوط به قلع و کمترین آن در بازار نیکل روی داد.
براساس این گزارش هر تن مس که در مبادلات هفتم آوریل به مرز 8هزار و 800دلار نزدیک شده بود با کاهش 58دلاری هشتم آوریل به نرخ 8هزار و 682دلار کاهش پیدا کرد.
قیمت خرید نقدی این کالا ۸هزار و ۶۸۱دلار ثبت شد که در مقایسه با روز قبل ۴۹دلار کاهش داشت.
خرید 3ماهه این کالا 8هزار و 558 و فروش 3 ماهه آن 8هزار و 559دلار اعلام شد. سرب هم 89دلار کاهش داشت که در نهایت هر تن از آن با نرخ 2هزار و 866دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا 2هزار و 865دلار اعلام شد. خرید 3ماهه این کالا 2هزار و 895دلار و فروش 3ماهه آن 2هزار و 895دلار و 50سنت اعلام شد.
نیکل هم با ۱۵دلار کاهش روبه‌رو شد به طوری که هر تن از آن با نرخ ۲۸هزار و ۲۷۵دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا با ۳۵دلار کاهش با نرخ ۲۸هزار و ۲۵۰دلار معامله شد. فلز قلع هم ۲۰هزار و ۳۵۰دلار معامله شد که با ۱۰۰دلار کاهش به این نرخ رسید. خرید نقدی آن هم ۱۲۰دلار کاهش داشت و به نرخ ۲۰هزار و ۳۲۵دلار رسید.
روی هم که روند کاهشی خود را ادامه می‌دهد با نرخ 2هزار و 303دلار معامله شد. این قیمت نسبت به نرخ روز گذشته 59دلار و 50سنت کاهش داشت. قیمت خرید نقدی آن هم با 60دلار کاهش 2هزار و 302دلار معامله شد.
آلیاژ آلومینیوم ۲۵دلار رشد قیمت را تجربه کرد که در نتیجه آن هر تن با نرخ ۲هزار و ۷۶۰دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا ۲هزار و ۷۵۰دلار معامله شد. خرید ۳ماهه این کالا ۲هزار و ۷۸۵دلار و فروش ۳ماهه آن ۲هزار و ۷۹۰دلار به ثبت رسید.
آلومینیوم هم با 18دلار و 50سنت به نرخ 2هزار و 926دلار رسید. قیمت خرید نقدی این کالا 2هزار و 925دلار و 50سنت به ثبت رسید. خرید 3ماهه این کالا 2هزار و 983 و فروش 3ماهه آن 2هزار و 984دلار معامله شد.
موجودی فلز در بورس فلزات لندن هم ۳۶هزار و ۷۸۰تن آلیاژ آلومینیوم، یک میلیون و ۲۸هزار و ۱۰۰تن آلومینیوم، ۱۱۵هزار و ۵۰تن مس، ۵۰هزار و ۴۲۵تن سرب، ۵۲هزار و ۷۴تن نیکل، ۸هزار و ۵۵۵تن قلع و ۱۲۵هزار و ۴۲۵تن روی به ثبت رسید که از این مقدار ۳۵هزار و ۲۸۰تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۷۸هزار و ۹۵۰تن آلومینیوم، ۹۳هزار تن مس، ۴۹هزار و ۲۲۵تن سرب، ۵۱هزار و ۱۲۶تن نیکل، ۸هزار و ۱۷۰تن قلع و ۱۲۱هزار و ۹۷۵تن روی معامله شد.
کاهش 177 دلاری قیمت مس در بازارهای غیررسمی در بازارهای غیررسمی هم دیروز قیمت‌ها با کاهش همراه بود.
براساس این گزارش هر تن روی با نرخ ۲هزار و ۳۱۷دلار معامله شد.
نیکل 28هزار و 476 و مس هم 8هزار و 653دلار معامله شد. بیشترین کاهش مربوط به نیکل بود که 21دلار افت یافت. پس از آن مس با 177دلار کاهش بیشترین افت را داشت، در همین حال روی نیز با 67دلارکاهش روبه‌رو شد.