ایسنا- منابع آگاه عنوان کردند که شرکت آلومینیوم امارات قصد دارد سال آینده حدود ۲‌میلیارد دلار اوراق قرضه را برای تامین مالی ساخت‌و‌ساز در پروژه بزرگترین ذوب فلز آلومینیوم جهان در ابوظبی به فروش برساند. ممکن است بخشی از این اوراق قرضه با سررسیدهای ۱۰‌ساله تحت عنوان اوراق قرضه اسلامی ( بدون مسائل ربوی) و صکوک به فروش برسند تا میزان حضور سرمایه‌گذاران محلی را برای خرید این اوراق افزایش دهد.

این شرکت اخیرا برای دریافت وام ۹۴/۴میلیارد دلاری از سه بانک‌ مختلف توافق کرده بود.

شرکت توسعه مبادله-یک بازوی سرمایه‌گذاری دولت ابوظبی-سال گذشته با همکاری شرکت آلومینیوم دبی کار ساخت این ذوب فلز آلومینیوم عظیم را آغاز کرد، تا با توجه به نیاز روزافزون جهانی برای فلز آلومینیوم بتواند از این طریق به سودآوری برسد.

باتوجه به این‌که ۲۹‌درصد از هزینه تولید آلومینیوم مربوط به هزینه تامین برق آن است، تولید این فلز در آمریکا و اروپا چندان به صرفه نیست؛ در حالی که در کشورهای خاورمیانه این فعالیت بسیار توجیه اقتصادی دارد.

آلومینیوم امارات در ماه مه اعلام کرده بود که فاز اول این پروژه با ظرفیت تولید سالانه حدود ۷۰۰ هزار تن آلومینیوم در سال ۲۰۱۰ آغاز به کار خواهد کرد و فاز دوم آن نیز با دو برابر شدن این مقدار به ۴/۱میلیون تن می‌رسد.

به گزارش بلومبرگ، پیش‌بینی می‌شود فاز اول این پروژه بیش از ۵‌میلیارد دلار و فاز دوم آن نیز حدود ۳‌میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.