گروه بورس کالا- هفته گذشته (۲۱ الی ۲۶ بهمن)، در پی معامله بیش از ۵۲۷ هزار تن انواع کالا، ارزش معاملات بورس کالای ایران از مرز ۱۰ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال عبور کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، در این هفته در تالار صادراتی بورس کالا نیز ۵۰ هزار تن سنگ آهن معدن جلال آباد و ۴۵ هزار و ۸۷۰ تن انواع قیر برای صادرات به بازارهای جهانی توسط مشتریان خریداری شد. در هفته‌ای که گذشت، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران شاهد معامله بیش از ۳۳۲ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۶ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال بود. در این تالار و در گروه فولاد ۲۷۴ هزار و ۵۷۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش بیش از ۴۷۸۰ میلیارد ریال به فروش رفت. در گروه مس نیز در حالی ۴ هزار و ۶۳۰ تن انواع مس کاتد، مفتول و مس کم عیار مورد معامله قرار گرفت که ارزش معاملات این گروه از یک‌هزار و ۷۵ میلیارد ریال گذشت. علاوه بر محصولات مذکور،۳۶۰۰ تن آلومینیوم، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۵۰۰ تن کک متالورژی و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها در این تالار توسط کارگزاران به فروش رفت. بر اساس این گزارش، تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در هفته منتهی به ۲۶ بهمن ماه، شاهد معامله بیش از ۱۹۳ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۴۱۵۳ میلیارد ریال بود.

در این تالار، افزون بر ۵۹ هزار تن مواد پلیمری با ارزشی بالغ بر ۲۱۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد. در گروه مواد شیمیایی نیز در پی داد و ستد ۳۰ هزار و ۹۱۵ تن انواع کالا، ارزش معاملات این گروه به بیش از ۵۱۳ میلیارد ریال بالغ شد. کارگزاران در طول هفته گذشته همچنین توانستند ۶۳ هزار و ۴۰۱ تن انواع قیر را در بخش‌های داخلی و صادراتی با ارزشی افزون بر ۹۷۴ میلیارد ریال به فروش برسانند.

تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی همچنین در این هفته شاهد معامله ۳۱ هزار و ۷۵۰ تن وکیوم باتوم،۱۳۰۰ تن گوگرد کلوخه، ۲۶۰ تن انواع گازها،۱۰۲۰ تن انواع حلال،۱۱۰۰ تن اسلاگ واکس سنگین و ۴ هزار تن آیزوریسایکل بود.