گروه بورس کالا - به نظر می‌رسد بازار شمش فولاد و چدن در کشورهای آسیایی کمی آرام‌تر شده است و از رشد ناگهانی قیمت دیگر خبری نیست، به طوری که شنیده‌ها حاکی است، بازار بیلت در منطقه دریای سیاه راکد است.

به گزارش مرکز خدمات فولاد، خریداران به قیمت ۱۲۰۰دلار فوب رغبتی نشان نمی‌دهند.

موجودی در دریای سیاه در حال افزایش است زیرا عرضه بیلت ارزان قیمت چینی به خاورمیانه زیاد شده است. بیلت چینی در قیمت ۱۱۷۰ تا ۱۱۹۰دلار سی اف‌آر بنادر خاورمیانه عرضه می‌شود.

قیمت بیلت وارداتی فیلیپین ۱۲۰۰دلار

به گزارش ایران ایسنا با بیشتر فعال شدن بازار بیلت فیلیپین، پیشنهادات کشورهای مختلف از جمله چین و روسیه با قیمت‌های حقیقی‌تر از ۱۲۰۰دلار/تن سی اند اف (که در ماه ژوئن اعلام کردند) وارد بازار شده‌اند.

این هفته پیشنهادات بیلت ۵۵P/PS از بنادر خاور روسیه ۱۱۸۵دلار/تن سی‌اند‌اف پیشنهاد شد.

طی هفته گذشته برای خریداران فلیپینی با ۱۵دلار/تن افزایش به ۱۱۷۰-۱۱۶۵دلار/تن سی‌اند‌اف رسید.

قیمت بیلت هند (۶متر طول) به قیمت حداکثر اواخر ماه ژوئن رسیده است و ۱۰۶۵دلار/تن سی‌انداف پیشنهاد می‌شود.

رکود دادوستد شمش چدن در خاور دور

دربازار شمش چدن خاور دور دادوستد بسیار کم است و آن را به کاهش تولید محصولات پایین دستی در تابستان، افت نسبی قیمت قراضه در بعضی مناطق و موجودی زیاد این ماده نسبت می دهند.

آخرین دادوستد به قیمت ۸۷۵دلار/تن سی‌انداف کره جنوبی بوده است. قیمت شمش چدن در روسیه۹۶۰-۹۵۰دلار/تن سی‌انداف است.

سفارش ۱۰۰ میلیون‌دلار تجهیزات برای معدن مس جبل الطارق

شرکت معادن تاسه کو (TASEKO MINES) برای توسعه معدن مس ـ مولیبدن جبل الطارق خود در ویلیامز لیک، سفارش ۱۰۰ میلیون دلار تجهیزات معدنکاری و سنگ شکنی داده است.

این شرکت توافقنامه ای را امضا کرده است که براساس آن دو شاولBucyrus۴۹۵، یک مته تولیدی Bucyrus ۴۰۹R، چهار کامیون سنگین ۲۴۰ تنی Terex و یک آسیای ۵/۸ متری از نوع SAG را خریداری خواهد کرد.

تحویل این تجهیزات طی دو سال آینده صورت خواهد پذیرفت.