ریوتینتو (Rio) معتقد است تولید مولیبدن در سال ۲۰۰۶ با یک کاهش ۱۱‌درصدی نسبت به سال گذشته بعلت کاهش‌درصد عیار کانی‌های استخراجی تقریبا به ۱۵۴۰۰ تن (۳۴‌میلیون پوند) خواهد رسید. به گزارش سیما فلز و به نقل از متال بولتن، این شرکت که تقریبا نیمی‌از مولیبدن خود را به صورت فرآورده جانبی در زیر مجموعه مس سازی کنکوت (Kemecott) مستقر در انگلیس تولید می‌کند، نشان می‌دهد که در اوتا (Utah) به تولید بیشتر این فلز آلیاژی فولاد خواهد پرداخت، حتی اگر این کار موجب کاهش شدید تولید مس شود.

کنکوت در نیمه اول امسال به‌علت تداوم رشد قیمت‌های مولیبدن، بیش از یک چهارم کل درآمد ریوتینتو را تشکیل می‌داد. عمر معدن در بینگهام، دارایی اصلی کنکوت، اخیرا تا سال ۲۰۱۹ تمدید شده است.

ریوتینتو احتمال می‌دهد قیمت‌های مولیبدن در آینده قابل پیش‌بینی همچنان در سطوح بالای ۲۰‌دلار در پوند باقی بماند که خود یک پیش‌بینی نسبتاً محافظه کارانه محسوب می‌شود. دیگر شرکت تولیدکننده یعنی آنتوفاگاستا اخیرا یک رقم ۲۵‌دلاری را برای شش تا ۱۲ ماه آینده پیش‌بینی کرده است.

دولتمردان شیلی، که بزرگ‌ترین کشور تولید کننده مولیبدن جهان محسوب می‌شود، ماه گذشته یک رقم ۲۴‌دلاری را برای هر پوند مولیبدن پیش‌بینی کردند.