گروه بورس فلزات- در تاریخ 24 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به علت افزایش قیمت ورق به ویژه ورق گرم A با ضخامت 2 میلی‌متر در بورس فلزات عرضه انواع ورق و پروفیل فولادی در بازار متوقف شد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، ۳هزار تن ورق گرم A با ضخامت ۲میلی‌متر به صورت سلف در مقابل ۱۱هزار و ۸۰۰تن تقاضا به ارزش ۱۹میلیون و ۵۳۶هزار ریال در بورس فلزات تهران عرضه شد که تاریخ تحویل این حجم معامله در ۳۱تیرماه جاری صورت می‌گیرد.
براساس این گزارش، قیمت ورق گرم A عرضه شده در بورس فلزات در مدت یاد شده با افزایش 212ریالی در هر کیلو روبه‌رو بود.
در مدت یاد شده همچنین ورق گرم B به میزان ۲هزار تن به صورت سلف برای تحویل در تاریخ ۳۱تیرماه جاری در بورس فلزات تهران عرضه شد که از ۵هزار و ۶۰۰تن تقاضا، ۱۶۰۰ تن به ارزش ۹میلیون و ۷۷۶هزار ریال معامله شد که ۱۰ریال افزایش قیمت داشت.
این گزارش می‌افزاید: 2هزار تن ورق گرم C به صورت سلف به ارزش 12میلیون و 240هزار ریال در 24 اردیبهشت‌ماه جاری در بورس فلزات معامله شده که با تغییر قیمت روبه‌رو نبود.
همچنین در مدت یاد شده، ۲۵۱۰تن ورق گرم D به صورت سلف و به ارزش ۱۶میلیون و ۶۴هزار ریال در بورس فلزات معامله شد که هیچ گونه تغییر قیمتی نداشت.
در 24 اردیبهشت ماه جاری در مجموع 9هزار و 510تن انواع ورق در مقابل 23هزار و 310تن تقاضا به صورت سلف و تحویل 31 تیرماه جاری در بورس فلزات عرضه شد که از این میزان 9هزار و 110تن ورق به ارزش 22میلیون و 16هزار ریال معامله شد.
همچنین عرضه پروفیل فولادی در بازار در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ما جاری متوقف شد.
این گزارش حاکی است، در مدت یادشده میانگین قیمت ورق 2 جهانی تحویل در بنادر شمالی (دلار) G&F بدون نوسان به قیمت 630دلار بود.
همچنین در ۲۴ اردیبهشت ماه جاری میانگین قیمت ورق ۲ جهانی تحول در مبدا (دلار) EXW به قیمت ۵۵۰دلار بود.
کارخانه‌ها از افزایش ناگهانی قیمت ورق A که با رهنمودهای دولت در تعارض است، شوکه شده و فروش محصولات خود را در روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه جاری متوقف کرده‌اند. تحویل در عرضه ورق 2میلیمتر فولاد مبارکه همچنان با تاخیر مواجه است وعرضه به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کاهش روبه‌رو است.
عرضه ورق گرم به صورت کنونی جوابگوی نیاز واقعی بازار نیز نیست و تنها راه باقیمانده برای تعادل در بازار، واردات با تعرفه صفر است.
به‌رغم کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن، به علت عرضه ناکافی ورق فولادی شاهد افرایش قیمت 212ریالی در هر کیلو ورق 2میلیمتری در بورس فلزات بوده‌ایم و نکته جالب تفاوت قیمت فروش در بورس فلزات و قیمت آن در بازار است به گونه‌ای که در بازار حداقل کیلویی 500ریال بالاتر به دست مشتری می‌رسد که این تداعی‌کننده سیستم حواله‌ای قبل است.