تولید و استخراج مس در کشور افزایش یافت

تولید مس کاتدی در شش ماه نخست سال جاری در مجموع به ۱۰۰‌هزار و ۸۹۷تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹‌درصد افزایش داشت. به گزارش هفته‌نامه «معدن و توسعه» میزان تولید مس آند نیز در مدت یاد شده با ۱۱‌درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱۹‌هزار و ۵۸۲‌تن رسید.

میزان استخراج مس نیز در دوره مورد گزارش به ۴۱‌میلیون و ۳۷۷‌هزار و ۵۰۱‌تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰‌درصد افزایش داشت.

بر اساس این گزارش شرکت ملی صنایع مس ایران، تولید کنسانتره مس نیز با ۳۴‌درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل برابر با ۲۸۹‌هزار و ۴۶۳‌تن بود.

گزارش مدیریت توسعه و راهبری سیستم‌های سازمان ایمیدرو حاکی است، میزان تولید سنگ سولفیدی نیز در مدت یاد شده به ۱۳‌میلیون و ۳۴۲‌هزار و ۴۷۰‌تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۵‌درصد افزایش نشان داد.

این گزارش حاکی است، مقایسه تولیدات یاد شده براساس اهداف برنامه پیش‌بینی شده نیز در مورد میزان تولید آند و استخراج مس هر دو صددرصد طبق برنامه، برای سنگ سولفیدی ۱۰‌درصد بالاتر از هدف برنامه، برای مس کاتدی ۷‌درصد بیش از هدف برنامه و در مورد کنسانتره مس شش‌درصد فراتر از برنامه بود.

میزان تولید یک ماه شهریور ۸۵ در شرکت ملی صنایع مس ایران برابر با ۱۷‌هزار و ۱۰‌تن مس کاتدی، ۱۹‌هزار و ۶۱۹‌تن آند، ۵۴‌هزار و ۶۵۱‌تن کنسانتره مس، ۲‌میلیون و ۲۹۵‌هزار و ۵۳۰‌تن سنگ سولفیدی و ۷‌میلیون و ۲۰۵‌هزار و ۱۴۷‌تن استخراج بود.