گروه بنگاه‌ها- در چهارمین مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده همراه اول به ازای هر سهم، سود 1085 تومانی تقسیم و سود سهامداران حقیقی از روز گذشته (یکم اردیبهشت‌ماه) از طریق شعب بانک ملت واریز شد.
به گزارش دنیای اقتصاد، در این مراسم پنج شرکت مخابرات ایران، مهر اقتصاد نوین ایرانیان، گسترش الکترونیک مبین ایران، مخابرات استان تهران و مخابرات استان اصفهان به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره معرفی شدند. همچنین روزنامه‌‌های «دنیای اقتصاد» و «فناوران» برای چاپ آگهی‌‌های مجمع همراه ‌اول تعیین شدند.
گزارش عملکرد هیات مدیره
در این مراسم مهندس وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، با اشاره به بیست ساله شدن همراه اول گفت: بنا داریم ۱۹ مرداد سال جاری، در بیستمین سالروز عرضه اولین سیم کارت در ایران توسط همراه اول، بیست سالگی همراه اول را جشن بگیریم. صدوقی در ادامه با اعلام اینکه برای اولین بار، گزارش مالی همراه اول از نظر حسابرس هیچ بندی نداشته و با عنوان مقبولیت تایید شده است، اظهار کرد: این اتفاق با توجه به درآمد حدود ۸ هزار میلیارد تومانی همراه‌اول در سال ۹۲ قابل توجه است.
رشد ۲۳ درصدی EPS
مدیرعامل همراه اول از درآمد ۷۹۸۲ میلیارد تومانی حاصل از سرمایه‌گذاری‌‌های تلفیقی گروه در سال ۹۲ و رشد ۱۹ درصدی این شاخص نسبت به سال ۹۱ خبر داد و افزود: سود خالص همراه اول در سال گذشته ۲۲۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.
صدوقی تصریح کرد: EPS همراه اول نیز نسبت به سال ۹۱، معادل ۲۳ درصد رشد داشته و به ۱۱۰۴ تومان رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به مبالغ پرداختی به دولت طی سال‌‌های گذشته اظهار کرد: همراه اول در سال ۱۳۹۱ بیش از ۳۲۲۹ میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است که نسبت به سال ۸۸ (سال واگذاری به بخش خصوصی) رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در سال ۱۳۹۲ پرداختی به دولت حدود ۴ هزار میلیارد تومان خواهد شد.
صدوقی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۷۴۳ میلیارد تومان صرف سرمایه‌گذاری شده است که این مقدار تا سال ۱۳۹۵ به بیش از ۷۲۵۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود. وی افزود: سرمایه‌گذاری طی سال‌‌های ۹۲ و ۹۳ بیش از ۵/۲ برابر ارزش دفتری کل دارایی‌های همراه اول در ۱۸ سال گذشته است.
افزایش سرمایه ۹۷ درصدی همراه اول
پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه همراه اول، مجمع عمومی فوق‌العاده نیز برگزار شد که طی آن پیشنهاد هیات مدیره جهت افزایش سرمایه ۳/۹۷ درصدی مورد تصویب قرار گرفت.