گروه بورس- شرکت قند پیرانشهر ۲۵ درصد از سود سال مالی منتهی به پایان خردادماه ۹۰ را پوشش داد. به گزارش بورس و اوراق بهادار «قپیرا» سود هر سهم سال مالی مزبور را ۷۷۰ ریال پیش‌بینی کرد که ۱۹۱ ریال آن را سه ماهه محقق ساخت.این شرکت ۷۴ میلیارد ریال از ۳۵۸ میلیارد ریال درآمد پیش‌بینی شده حاصل از فروش را در سه ماه نخست سال مالی خود به تحقق رساند.

همچنین سود ناخالص شر کت ۷۱ میلیارد ریال پیش‌بینی شد که ۲۰ میلیارد ریال آن معادل ۲۸ درصد طی سه ماه پوشش داده شد.شرکت از ۶۲ میلیارد ریال سود عملیاتی پیش‌بینی شده برای سال منتهی به پایان تیرماه ۹۰ توانست ۱۷ میلیارد ریال معادل ۲۸ درصد را سه ماهه به تحقق برساند.

بنابراین گزارش پیش‌بینی عملکرد سال مالی مزبور در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب از ۱۵۰ درصد افزایش فروش، ۱۳۸ درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۴۷ میلیارد ریال افزایش سود عملیاتی و ۴۶ میلیارد ریال افزایش سود خالص برخوردار است.هیات‌مدیره «قپیرا» در نظر دارد مبلغ ۲۰۰ ریال به ازای هر سهم از سود سال مالی ۹۰ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد دهد.