فرید هلالات- قیمت سهام شرکت تولید محور خودرو با رسیدن به محدوده 225‌تومان و با تشکیل کندل شهاب سنگ (Shooting Star) به نشانه ضعف در جبهه خرید، به تشکیل قله قیمت انجامیده و در نهایت تا محدوده 162‌تومان افت کرده است.

این در حالی است که قله ۲۲۵‌تومان بالاتر از قله قبلی (۱۹۳‌تومان) ایجاد شده است؛ اما در RSI قله جدید به قله قبلی نرسیده است. این مهم در محدوده بالای ۷۰ RSI (محدوده هیجان خرید) اتفاق افتاده است. چنین رویدادی سیگنال Top Failure Swing و نشانه بارز و محکمی از سقف قیمت محسوب می‌گردد. تجربه نشان داده است که جدی نگرفتن چنین سیگنال موثقی باعث خواهد شد تا در دفعات بعد آن را جدی تلقی کنیم. بنابراین صف خرید ایجاد شده برای سهام شرکت قطعا فرصتی برای فروش محسوب می‌گردد و ابدا خرید در چنین شرایطی رفتاری حرفه ای و سودآور محسوب نمی‌شود.
رشد قیمت در طی معاملات کوتاه‌مدت آتی در نهایت به تشکیل الگوی سر و شانه سقف منجر خواهد شد و جالب اینکه هدف این الگو در محدوده 110‌تومان قرار دارد. بر اساس آنچه گفته شد خرید سهام شرکت با خطر افت قیمت و در نهایت 40 تا 50‌درصد زیان همراه است. مقاومت‌های کوتاه‌مدت در پیش روی قیمت عبارتند از: 186‌تومان، 192‌تومان و 200‌تومان. احتمالا قله قیمت در 200‌تومان تشکیل خواهد شد.
WWW.IRBORNA.IR
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.