عرضه مذاکره‌ای دو بلوک مقره‌سازی

گروه بورس- سازمان خصوصی‌سازی دو بلوک عمده شرکت مقره‌سازی را عرضه می‌کند. به گزارش سازمان خصوصی‌سازی این سازمان ۱۸/۳۶‌درصد از سهام دولتی شرکت مقره‌سازی و ۶۸/۵۳‌درصد از سهام این شرکت را به وکالت از سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی از طریق مذاکره به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی واگذار می‌کند.

بر اساس این گزارش، اولویت واگذاری سهام به صورت نقدی است و در صورت تمایل متقاضیان برای خرید اقساطی سهام، شرایط مذاکره از لحاظ میزان پرداخت بخش نقدی و دوره بازپرداخت اقساط، در اختیار متقاضیان است.

یادآور می‌شود در معاملات اقساطی، فواصل زمانی اقساط از یکدیگر شش ماه و سود فروش معادل ۵۰‌درصد سود سیستم بانکی در بخش صنعت و معدن- شش درصد- است.

متقاضیان خرید این سهام باید تا تاریخ ۱۶ تیر ماه ۸۹ مدارک خود را به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دهند. سازمان خصوصی‌سازی تا هفت روز از آخرین مهلت ارسال مدارک نسبت به بررسی پیشنهادهای متقاضیان اقدام کرده و متقاضیان واجد شرایط را دعوت می‌کند.

همچنین در صورتی که برنده مذاکره ظرف ۳۰ روز کاری از زمان ابلاغ برای پرداخت ثمن نقدی معامله و انعقاد قرارداد مراجعه نکند، سازمان خصوصی‌سازی حق ضبط ضمانت‌نامه به نفع خود را خواهد داشت.