گروه بورس- شرکت فولاد مبارکه سود هر سهم سال 89 را با سرمایه 15هزار و 800میلیون ریال مبلغ 407ریال خالص پیش‌بینی کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار این پیش‌بینی نسبت به سال قبل از ۶‌درصد افزایش برخوردار است.
«فولاد» فروش امسال را با 22درصد افزایش نسبت به سال 88 معادل 33میلیارد و 651میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.
شرکت افزایش مقدار و قیمت‌های فروش را دلیل رشد پیش‌بینی فروش امسال اعلام کرده است.
همچنین افزایش مقدار تولید و قیمت‌های خرید باعث افزایش 23درصدی پیش‌بینی بهای تمام شده کالای فروش رفته شرکت برای سال 89 است. «فولاد» بهای تمام شده کالای فروش رفته امسال را 23‌میلیارد و 601میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.
بنابراین گزارش، سود ناخالص شرکت نیز ۱۰میلیارد و ۴۹میلیون ریال پیش‌بینی شده که ۱۹‌درصد نسبت به سال ۸۸ افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلیل این امر را افزایش مقدار و قیمت‌های فروش، خرید و تولید ذکر کرده است.
در همین حال سود عملیاتی شرکت به دلیل کاهش سایر درآمدهای عملیاتی تنها با 18‌درصد افزایش نسبت به سال قبل پیش‌بینی شده که معادل 8میلیارد و 485میلیون ریال است.
همچنین درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و خالص درآمدهای متفرقه شرکت هر یک به ترتیب با ۳۸‌درصد و ۶۲‌درصد کاهش نسبت به سال قبل معادل ۳۶۳میلیارد و ۱۰۳میلیون ریال پیش‌بینی شده است.
بنابر گزارش حسابرس، هر چند اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال 89 به طور جدی مطرح بوده، اما به دلیل عدم ارائه تصویری مطلوب از تغییرات مورد انتظار در قیمت‌ حامل‌های انرژی از قبیل برق، گاز، بنزین و گازوئیل توسط دولت، قیمت نهاده‌های نامبرده مطابق ضرایب سال 88 و بدون هیچ‌گونه افزایش در نظر گرفته شده است.