گروه بورس - معاون سازمان خصوصی‌سازی از عدم‌عقد قرارداد انتقال پرتفوی با شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که تبدیل به تعاونی سهامی عام شوند، خبر داد. «سیدمهدی عقدایی» در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که پرسید: «اخیرا برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، تغییر رویه داده‌اند و به تعاونی‌های سهامی عام تبدیل شده‌اند. آیا این تغییر ماهیت فعالیت سرمایه‌گذاری‌های استانی قانونی است یا خیر؟» گفت: این کار غیرقانونی است ‌و سازمان خصوصی‌سازی از انعقاد قرارداد با شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که تبدیل به تعاونی سهامی عام شوند، خودداری خواهد کرد. وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی براساس قانون موظف است تنها با شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرارداد جهت انتقال پرتفوی امضا کند و چنانچه شرکتی از شمول این قانون خارج باشد، ما الزامی به امضای قرارداد نداریم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های استانی که اساس فعالیت خود را به تعاونی‌ سهامی عام تغییر داده‌اند، باید پاسخگوی تمامی مشمولانی که تحت لوای آن هستند، باشند. وی در جواب سوال دیگری در مورد تکلیف نهایی پرونده خریدار بلوک ۵/۳۰ درصدی فولاد خوزستان گفت: این پرونده در حال بررسی در شعبه ۱۹ است و هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است. وی تصریح کرد: مطالبی که طی روزهای اخیر در رسانه‌ها در مورد قطعی شدن حکم به نفع آقای جابریان مطرح می‌شود، صحت ندارد و پرونده هنوز در حال بررسی است.

وی در مورد واگذاری بیمه دانا تا پایان سال گفت: امیدواریم مشکل مالیاتی این شرکت بیمه‌ای حل شود تا بتوانیم مقدمات عرضه را فراهم کنیم. وی افزود: در مورد پالایشگاه‌ها هم در حال رایزنی و حل مشکلات اصلاح ساختار هستیم و بعید است تا پایان سال پالایشگاهی وارد بورس شود.