گروه بورس- شرکت پلی‌اکریل پیش‌بینی زیان هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۸۹ با سرمایه ۴۹۱‌میلیارد و ۸۲‌میلیون ریال، به طور خالص مبلغ ۳۳‌ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «شپلی» میزان فروش خود را برای سال جدید به طور خالص مبلغ دوهزار و ۲۳۶‌میلیارد‌ریال پیش‌بینی کرده است که این مبلغ نسبت به پیش‌بینی سال قبل با ۹۴‌درصد رشد مواجه شده است.

شرکت دلیل این افزایش را تغییر در مقدار و نرخ‌های فروش متناسب با شرایط بازار عنوان کرده است.

همچنین به دلیل افزایش تولید و کاهش هزینه ظرفیت بلااستفاده، پیش‌بینی سود عملیاتی «شپلی» برای سال ۸۹ به رقم ۱۵۰‌میلیارد‌ریال رسیده است. این در حالی است که شرکت در پیش‌بینی سال قبل، زیان عملیاتی خود را ۱۸۵‌میلیارد و ۵۰۲‌میلیون ریال در نظر گرفته بود.

شایان ذکر است در پیش‌بینی حسابرسی شده، زیان هر سهم‌ «شپلی» برای سال مالی ۸۸ به طور خالص مبلغ ۷۳۵‌ریال اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ شرکت در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۹۴‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵۹‌درصد افزایش، سود عملیاتی مبلغ ۳۳۵‌میلیارد و ۶۰۶‌میلیون‌ریال افزایش و زیان خالص ۹۶‌درصد کاهش نشان می‌‌دهد.

همچنین مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۸۷، زیان انباشته شرکت در تاریخ ترازنامه بالغ بر ۷۵۱‌میلیارد و ۲۵۹‌میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ یک‌هزار و ۵۳۰‌ریال) است، در نتیجه شرکت مشمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت است.