گروه بورس- شرکت سیمان مازندران به دلیل افزایش نرخ فروش سیمان پاکتی به مبلغ ۲۵‌هزار ریال در هر تن و تغییر در روش محاسبه بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را تعدیل کرد. براساس اطلاعیه منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، سیمان مازندران، پیش‌بینی درآمد هر سهم یاد شده از مبلغ ۷۵۱ ریال به مبلغ ۷۶۰‌ریال افزایش داد.

پیش‌بینی عملکرد «سمازن» برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۹۱‌درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش رفته ۲۱۰‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۹۶‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۷‌درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل عمده تغییرات را افزایش مقدار تولید و فروش به دلیل راه‌اندازی خط تولید جدید و طرح افزایش نرخ فروش سیمان پاکتی، افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به علت برداشت حساب سپرده بلند مدت در سال آینده اعلام کرده است. شرکت «سمازن» در سال جاری با افزایش هزینه‌های مالی روبه‌رو است، که این افزایش هزینه به دلیل اتمام عملیات ساخت خط تولید جدید و پیش‌بینی راه‌اندازی طرح افزایش ظرفیت و در نتیجه عدم امکان تخصیص هزینه تسهیلات دریافتی به طرح‌های مزبور است.

شرکت سیمان دورود طرح افزایش ظرفیت کارخانه سیمان از دو‌هزار تن به چهار‌هزار تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۷۵۹‌میلیارد ریال را در دستور کار دارد، که در این رابطه تاکنون مبلغ ۶۴۳‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است و با ۸۵‌درصد از پیشرفت کار، این طرح در خردادماه ۸۷‌ به بهره‌برداری می‌رسد.

هیات‌‌‌مدیره شرکت «سمازن» در نظر دارد برای سال مالی ۸۷ به ازای هر سهم مبلغ ۵۰۰‌ریال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت سیمان مازندران اعلام کرده است: «با توجه به مفاد ماده ۱۳۲‌قانون مالیات‌های مستقیم امکان استفاده از معافیت مزبور نسبت به سود حاصل از فعالیت خط (جدید) نکا ۲ (سه‌هزار و ۳۰۰‌تنی) فراهم است. در صورت عدم قبول معافیت مزبور توسط حوزه مالیاتی، اثرات ناشی از آن موجب کاهش پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ از مبلغ ۷۶۰‌‌ریال به مبلغ ۶۶۹‌ریال می‌شود.»