گروه بورس- محبوبه مغانی: فرابورس ایران روز گذشته میزبان یک شرکت قندی بود.
به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد روز گذشته ۵ درصد از سهام قند چهارمحال در بازار فرابورس ایران عرضه شد.

کشف قیمت صورت گرفته برای این شرکت قندی 450 ریال به ازای هر سهم بود. بنابر این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری قند پانید پارس با مالکیت 51 درصد از سهام قند چهارمحال از سهامداران عمده آن محسوب می‌شود. سهام این شرکت به عنوان چهل و نهمین شرکت در بازار سهام فرابورس ایران با نماد «قچار» مورد معامله قرار گرفت. در ادامه فعالیت بازار در روز گذشته نماد ذوب پس از یک روز سراسر مثبت در بازار روز دوشنبه تحت تاثیر صف‌های فروش گروه‌های مختلف، دیروز را با صف فروش سپری کرد. هرچند معاملات پرحجم این نماد باعث شد، با جابه‌‌‌‌جایی 19 میلیون سهم، ذوب‌آهن در محدوده 3 هزار و 83 ریال متعادل شود.
همچنین روز گذشته نمادهای صدرا و بانک خاورمیانه در بازار پایه فرابورس از حجم بالایی در معاملات خود برخوردار بودند.


در این روز اوراق مشارکت مجد، فولاد صبانور، گواهی سپرده انصار و اوراق اجاره سامان و مپنا هم از جمله نمادهایی بودند که ارزش معاملات آنها در معاملات فرابورس از رقم‌های قابل توجهی برخوردار بود. در بازار منفی روز گذشته اوراق امتیاز تسهیلات مسکن در میان توجه سهامداران و فعالان بازار در درصدهای بالا معامله شدند. به طوری که در این رشد ۵ درصدی هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن در مرز ۶۶۰ هزار ریال معامله شد. روز گذشته طبق اعلام ناظر فرابورس، نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان، به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه در ۵بهمن، در پایان معاملات متوقف شد.
در نهایت روز گذشته در بازار فرابورس ایران 40 میلیون و 476 هزار و 551 سهم به ارزش 265 میلیارد و 645 میلیون ریال معامله شد.