گروه بنگاه‌ها - شرکت سیمان فارس و خوزستان برای سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۲ مبلغ ۳۳۱ ریال سود به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده که طی دوره سه ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه ۹۱ مبلغ سه ریال زیان کنار گذاشت. «سفارس» در خصوص درآمد محقق شده زیان سه ریالی برای هر سهم اعلام کرده که پیش بینی فعلی درآمد هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی ۹۲ (۵/۲۳ درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی) می باشد که ۳/۸۹ درصد از آن مربوط به درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌پذیری است که سال مالی آنها منتهی به ۳۰ اسفند ماه و ۳۱ شهریور ماه ۹۱ است.

براساس استانداردهای حسابداری تنها پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و تصویب سود نقدی شرکت‌های سرمایه پذیر و احراز حق دریافت سود، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در صورت سود و زیان شرکت اصلی لحاظ می‌شود.

بنابراین عدم شناسایی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در تعداد ۱۴ شرکت فرعی و وابسته در دوره مالی میانی سه ماهه طبیعی بوده و تحقق نهایی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فرعی و وابسته و سایر شرکت‌های سرمایه‌پذیر در گزارش عملکرد ۱۲ ماهه شرکت اصلی (بر اساس تصمیمات مجامع عمومی صاحبان سهام آنها) منعکس

خواهد شد.

این شرکت اعلام کرده که با توجه به افزایش ۲۲ درصدی نرخ فروش سیمان خاکستری از مهرماه سال جاری، اثر افزایشی بر پوشش درآمد پیش بینی شده هر سهم از ماه مذکور محقق می‌شود.