ادغام«ذوب‌آهن» و«سنگ‌آهن مرکزی» منتفی شد

ایسنا - با مطرح‌شدن واگذاری سهام ذوب آهن در بورس، از سوی سازمان خصوصی‌‌‌سازی پیشنهاد شد که سنگ آهن مرکزی به شرکت ذوب آهن انتقال یافته و سهام این دو شرکت به صورت همزمان وارد بورس شود که در حال حاضر ۳۰ درصد سنگ آهن مرکزی قابل انتقال بوده و این موضوع توسط مسوولان سازمان خصوصی‌‌‌سازی و بورس در حال بررسی است.

دکتر اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی‌سازی، آخرین وضعیت واگذاری ذوب آهن اصفهان را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق آخرین مذاکره صورت گرفته قرار بود که سنگ آهن مرکزی به ذوب آهن تعلق گرفته و این دو همزمان با هم وارد بورس شوند که روز گذشته نامه‌ای از سوی وزارت صنایع به سازمان خصوصی‌‌‌سازی ارسال و در آن مطرح شده است که تنها ۳۰ درصد سنگ آهن مرکزی قابل واگذاری است و ۷۰ درصد آن قبلا واگذار شده است.

وی افزود: به این ترتیب واگذاری ۳۰ درصد سنگ آهن مرکزی به ذوب آهن باید با هماهنگی سازمان بورس و خصوصی‌سازی مورد بررسی قرار گرفته و بعد از حاصل شدن نتیجه، نسبت به واگذاری ذوب آهن اصفهان در بورس اقدام شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر برای واگذاری ذوب آهن اصفهان در بورس مشکلی وجود نداشته و تنها منتظر انتقال سنگ آهن مرکزی به شرکت‌های زیرمجموعه ذوب آهن اصفهان هستیم که پس از مشخص شدن این موضوع سهام ذوب آهن وارد بورس می‌شود. غلامی در ادامه واگذاری پتروشیمی تبریز را مورد توجه قرار داد و با اشاره به آماده بودن این شرکت برای واگذاری تصریح کرد: محصولات پتروشیمی تبریز آزاد شده است، ولی باید سودآوری شرکت در گزارش ۶ ماهه ارائه شود که در صورت مساعد بودن شرایط صورت‌های مالی، نسبت به عرضه آن در بورس اقدام می‌شود.

معاون آماده‌‌‌سازی سهام سازمان خصوصی‌‌‌سازی با اشاره به واگذاری بلوک ۲۵ درصدی پالایشگاه اصفهان، عرضه خرد سهام این شرکت را مورد توجه قرار داده و اظهار کرد: عرضه خرد سهام این شرکت بستگی به شرایط بازار داشته و در صورت وجود تقاضای خرید، نسبت به عرضه آن اقدام می‌شود.