گروه بورس - پس از ادامه تعهدات سهامدار عمده شرکت مخابرات، رییس سازمان خصوصی‌سازی از عرضه ۵درصدی سهام این شرکت در اواخر هفته جاری در بورس خبر داد.

وزارت امور اقتصاد و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران (به عنوان صاحب سهام شرکت مخابرات ایران) برای پذیرش سهام مخابرات در بورس اوراق بهادار تهران متعهد به ایفای تعهدات زیر شده است:

- خسارات ناشی از دعاوی را که مربوط به دوره قبل از تاریخ پذیرش سهام شرکت مخابرات در بورس بوده و اعلام نشده است توسط دولت تامین و جبران خواهد شد.

- مابه‌التفاوت مالیات متعلقه پس از کسر ذخیره مالیات و هر گونه کسری ذخایر احتمالی و دیگر بدهی‌های سنوات قبل تا تاریخ عرضه اولیه سهام شرکت مخابرات ایران که افشا و اعلام نشده باشد توسط دولت پرداخت خواهد شد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رییس سازمان خصوصی‌سازی هم به فارس درباره آخرین وضعیت عرضه سهام شرکت مخابرات در بورس اظهار داشت: در صورتی که سازمان حسابرسی اطلاعات مربوط به سود هر سهم شرکت مخابرات را ارائه کند تا سقف ۵درصد از سهام آن اواخر هفته جاری برای کشف قیمت در بورس عرضه خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی که در صورت ابلاغ قانون سیاست‌های اصل ۴۴ آیا شرایط و چگونگی عرضه سهام بزرگ‌ترین شرکت دولتی قابل واگذاری تغییر خواهد کرد یا خیر؟ گفت: ابلاغ قانون سیاست‌های اصل ۴۴ با عرضه سهام این شرکت هیچ مغایرتی ندارد.