گروه بنگاه‌ها- با کشف قیمت 1600 تومانی هر سهم پتروشیمی مارون، ارزش بازار فرابورس 64 هزار میلیارد ریال افزایش یافت و به بیش از 280 هزار میلیارد ریال رسید.

بدین ترتیب مارون بعد از همراه اول، دومین شرکت بزرگ فرابورسی نام گرفت.۱۴۰ میلیون سهم پتروشیمی مارون با قیمت یک‌هزار و ۶۰۰ تومانی در حالی به فروش رسید که براساس شنیده‌های بازار، مجموعه تامین‌‌اجتماعی عمده آن را خریداری کرده است. گرچه هنوز مدارک قابل استنادی راجع به این خرید از سوی تامین‌اجتماعی وجود ندارد اما به گفته چندین کارگزار که نخواستند اسم آنها برده شود به احتمال خیلی زیاد صبا تامین و دیگر شرکت‌های وابسته به این مجموعه، «مارون» را خریداری کرده‌اند.
در همین حال حمیدرضا اسکندری، رییس هیات مدیره پتروشیمی مارون در گفت‌وگویی با خبرنگار ما استقبال از سهام این شرکت را بسیار مورد توجه دانست و گفت: گرچه ترجیح می‌دهیم این سهم به دست مردم برسد، اما مهم نیست که چه کسی خریدار آن بوده است.وی با پیش‌بینی اینکه این سهم طی روزهای آینده نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در شرایطی که بازار سرمایه با رکود همراه بود، خرید این سهم، اعتماد بازار را به همراه داشت.مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه «ساتا» باید نخستین عرضه خود را به شکلی مدیریت می‌کرد که با اقبال همراه باشد، گفت: در حالی که هیچ‌یک از سهامداران پتروشیمی مارون غیر از «ساتا» حاضر به عرضه سهام خود نشدند، ساتا برای این امر پیشقدم شد و هدف ما نیز از ارائه این سهم خرید توسط مردم بود.
اسکندری با تاکید بر اینکه اگر صبر می‌کردیم سود خوبی را در مجمع می‌گرفتیم، گفت: وظیفه ما اقتضا می‌کند که در چارچوب منافع ملی حرکت کنیم و هر کس این سهم را خریده، منتفع خواهد شد.یادآور می‌شود عرضه ۱۴۰ میلیون سهم پتروشیمی مارون به قیمت یک‌هزار و ۶۰۰ تومان به ارزش ۲۲۴ میلیارد تومان و با نسبت قیمت بر درآمد ۱/۶ مرتبه‌ای صورت گرفت.
رونق معاملات
در همین حال بازار فرابورس، دیروز را با رونق معاملات سپری کرد، به طوری که بهشت پارس در دومین روز معاملاتی خود با ثبت ۸/۱۴ میلیون برگه دادوستد به ارزش ۲۵ میلیارد ریال روبه‌رو شد.همچنین در این روز بلوک ۵/۲۴ میلیون سهمی بیمه ما به صورت یکجا و به قیمت هر سهم یک هزار ریال خرید و فروش شد.از سوی دیگر دیروز با دادوستد ۴/۴ میلیون سهم «ثشرق» و ۳ میلیون سهم «ثباغ»، این دو سهم ساختمانی هم با ثبت ارزش ۸ میلیارد ریال، معاملات پرحجمی داشتند.اوراق مشارکت مسکن مهر و اجاره ماهان نیز هر کدام به ترتیب معاملات ۷۰ و ۵۳ میلیارد ریالی را ثبت کردند. در مجموع دیروز از ۵۸ نماد معامله شده، ۳۲ نماد با کاهش قیمت، ۱۶ نماد با افزایش قیمت و بقیه بدون تغییر نرخ بودند.در این راستا می‌توان به افزایش قیمت نمادهای بالاست، فولای، افرانت، میدکو، فن‌آوا و آ‌س‌پ اشاره کرد.
این در حالی است که همراه اول، لیزینگ ایرانیان، کویرتایر، پتروشیمی امیرکبیر و ممسنی با افت قیمت مواجه شدند. امتیاز تسهیلات بانک مسکن تمامی دوره‌ها نیز افت قیمتی در محدوده یک درصد را ثبت کردند و در مرز 70 تا 71 هزار تومان معامله شدند.