فارس- معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس اوراق بهادار آخرین وضعیت پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های جدید را اعلام کرد. علی سنگینیان گفت: شرکت‌هایی مانند موسسه اعتباری توسعه و نفت و گاز پارسیان پذیرش شده‌اند و در صورت ارائه بودجه ۶ ماهه موسسه توسعه، سهام آن طی هفته‌های آینده عرضه خواهد شد. همچنین شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس پذیرش شده که با ارائه صورت‌های مالی ۶ ماهه زمینه واگذاری سهام این شرکت مشمول اصل ۴۴ هم فراهم خواهد شد.

سنگینیان در رابطه با تکلیف واگذاری سهام حمل و نقل خلیج فارس که ماه‌ها از پذیرش آن گذشته اما خبری از عرضه سهام آن نشده توضیح داد: شرکت بازرگانی دولتی به عنوان سهامدار عمده عام باید نامه‌ای در خصوص تعهد ۴ میلیارد تومانی مرتبط با مباحث بیمه‌ای به سازمان بورس ارائه می‌کرد.

این نامه هرچند ارائه شد اما مورد قبول مسوولان سازمان بورس قرار نگرفت، بنابراین در صورت نهایی شدن این تعهدنامه، سهام این شرکت هم در بورس عرضه خواهد شد. سنگینیان با بیان اینکه عرضه سهام کشتیرانی والفجر انجام شد، اما به دلیل تفاوت قیمت بین عرضه و تقاضا، عرضه‌ای صورت نگرفت، گفت: مدت ۶ ماهه پذیرش و عرضه سهام این شرکت به پایان رسیده و در صورت تمایل به عرضه مجدد سهام آن باید فرآیند تقاضای پذیرش و درج آن در بورس طی شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه پذیرش و آماده‌سازی بیمه ملت هم در حال انجام است، گفت: با مسوولان هلدینگ سیمان فارس و خوزستان مذاکراتی برای پذیرش و عرضه سهام سه شرکت سیمان آبیک، خوزستان و فارس شده که در حال تکمیل مدارک و اطلاعات هستند.