گروه بورس- فرخنده رحیمی: روز گذشته شاخص کل بورس تهران باز هم روز آرامی را گذرانید. رشد شاخص در روز گذشته تحت‌تاثیر افزایش قیمت سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک ملی، پتروشیمی خارک، سرمایه‌گذاری ساختمان، سیمان صوفیان، سیمان تهران، تراکتورسازی، تایدواتر خاورمیانه، سرمایه‌گذاری شاهد، سرمایه‌گذاری مسکن، پارس خودرو و داروسازی زهراوی موجب افزایش شاخص شد.

دیروز با وجود بازار مثبت شاخص شرکت‌های فعال‌تر (WAX) منفی بود. این گروه که شرکت‌هایی چون بانک پارسیان و معادن و فلزات را نیز شامل می‌شود، پس از چند روز متوالی رشد، با کاهش مواجه شد.
شرکت‌های بانک پارسیان و معادن و فلزات که به ترتیب 42/4 و 41/3درصد بازار را تشکیل می‌دهند، دیروز با کاهش 95/1 و 7/0درصد قیمت سهام خود مواجه شدند. بانک پارسیان روز گذشته پس از گذرانیدن روز‌های طلایی باز هم با صف فروش روبه‌رو شد.روز گذشته شاخص گروه واسطه‌گری‌های مالی نیز در اثر افت قیمت سهام شرکت‌های بانک پارسیان و لیزینگ غدیر 83 واحد کاهش یافت.حجم معاملات دیروز 25میلیون و 385هزار سهم به ارزش 93میلیارد و 930میلیون ریال بود که نسبت به روز معاملاتی قبل 109میلیارد و 62میلیون ریال کاهش داشت.تعداد شرکت‌های معامله شده در بورس تهران 139 شرکت بود که از این تعداد 63شرکت شاهد افزایش و 57شرکت شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.