گروه بازار پول- معاون اقتصادی بانک مرکزی از تدوین ضوابط و نرخ سود اوراق مشارکت تا دو ماه آینده خبر داد. شورای پول و اعتبار میزان انتشار و نرخ سود اوراق مشارکت را برعهده رئیس کل بانک مرکزی گذاشته است.

اکبر کمیجانی معاون اقتصادی بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی با مطرح شدن اوراق خزانه اسلامی، انتشار اوراق مشارکت را کنار خواهد گذاشت، اظهار کرد: با توجه به جذابیت‌ اوراق مشارکت، با هماهنگی با کمیته فقهی مستقر در بانک مرکزی، راهکاری برای رفع شبهات آن پیدا می‌کنیم. وی افزود: اوراق مشارکت بانک مرکزی ابزار قوی و موثری بوده و نباید خود را از مزایای این اوراق محروم کنیم. معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره اوراق خزانه اسلامی تصریح کرد: این اوراق اگرچه در درجه اول بیشتر ابزاری برای تامین مالی دولت و شرکت‌های دولتی است، ولی با ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند به عنوان ابزار جدید پولی مورد استفاده قرار گیرد.وی گفت: فعلا در درجه اول اوراق خزانه اسلامی به‌عنوان یک روش تامین مالی بخش دولتی و شرکت‌های دولتی و بیشتر برای پروژه‌های اقتصادی است. این اوراق در سال‌های گذشته هم در بودجه مطرح بوده، اما کمتر فرصت استفاده از آن ایجاد شد. کمیجانی ادامه داد: هم‌اکنون یک همکاری بین وزارت اقتصاد و دارایی، بورس و بانک مرکزی در جریان است و امیدواریم که به زودی مقدمات کار فراهم شود.
معاون اقتصادی بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که تاکنون در رابطه با مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر تفویض تعیین نرخ سود و شرایط آن به رئیس کل بانک مرکزی چه اقداماتی انجام شده است، گفت: این طرح هنوز در همان سطح کارشناسی است و امیدواریم در دو ماه آینده به جمع‌بندی برسیم، تا متناسب با سیاست‌گذاری‌های جدید در سال آینده، بتوانیم به‌عنوان یک ابزار از آن استفاده کنیم.