معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اعتبار صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال جاری دو برابر شده است. صادق خلیلیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، افزود: با توجه به پر ریسک بودن فعالیت‌های کشاورزی اعتبار بیمه محصولات کشاورزی در بودجه امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده و از ۱۰۰میلیارد تومان به ۲۰۰میلیارد تومان رسیده است.

وی افزایش سقف اعتبار بیمه محصولات کشاورزی را در راستای هدفمندی یارانه‌ها و حمایت از تولید دانست.

خلیلیان در مورد نرخ تسهیلات کشاورزی گفت: به طور قطع و یقین نرخ سود تسهیلات سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های کشاورزی در سال جاری تک رقمی و به طور میانگین ۷درصد خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد حجم تسهیلات مدنظر برای بخش کشاورزی در سال جاری گفت: این تسهیلات چه برای سرمایه‌گذاری جدید و چه برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی ۱۱هزار میلیارد تومان خواهد بود.

خلیلیان گفت: منابع مورد نیاز برای سرمایه در گردش بخش کشاورزی در سال جاری مانند سال ۸۵ حدود ۵۰درصد از همین ۱۱هزار میلیارد تومان تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: برای توسعه بخش کشاورزی نیاز به چند منبع است از جمله تسهیلات ریالی از منابع بانک‌های داخلی که با کمک‌های فنی و اعتباری وزارتخانه همراه است و همچنین منابع حساب ذخیره ارزی است.

خلیلیان گفت: سال گذشته ۴۵۰میلیون دلار از منابع ذخیره ارزی به بخش کشاورزی اختصاص یافت و در سال جاری هدفگذاری جذب ۸۰۰میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی در بخش کشاورزی انجام شده است.

وی در مورد اختصاص ۱۰درصد از منابع ذخیره ارزی برای بخش کشاورزی گفت: تغییر در مورد سهم ۱۰درصدی مورد اختلاف کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و گفته می‌شود پس از کسر تکالیف حساب ارزی مانده ذخیره حساب یاد شده ۵میلیارد دلار بود که باید ۵۰۰میلیون دلار به بخش کشاورزی اختصاص می‌یافت.