مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: برای نخستین بار واحدهای مجاز عرضه سکه به لحاظ تعیین وزن و عیار سکه‌ها مورد ارزیابی و نمونه‌برداری قرار گرفته‌اند. مسلم بیات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: به دنبال هماهنگی‌های به عمل آمده با اتحادیه طلای تهران و بر اساس لیست اعلامی از طرف آن اتحادیه در خصوص واحدهای مجاز عرضه سکه در تهران، این اداره کل اجرای طرح ضربتی نظارت بر سکه‌های طلا را دنبال کرد.

وی ادامه داد: در این راستا اداره استاندارد استان تهران اقدام به بازرسی از ۵۱ واحد صنفی و نمونه برداری ۱۵۳ سکه (سه نمونه از هر واحد) کرده است.

۵۱ نمونه در آزمایشگاه عیارسنجی شد

این مسوول عنوان کرد: همزمان تمامی نمونه‌ها مورد آزمون وزنی قرار گرفته و بانکی و مجاز بودن سکه نیز با حضور نماینده اتحادیه مربوطه بررسی و تعداد ۵۱ نمونه (یک نمونه از هر واحد صنفی)در آزمایشگاه این اداره کل عیارسنجی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی نتایج آزمون نمونه‌ها مشخص شد که تمامی سکه‌های یادشده بانکی بوده و عیار و وزن آنها قابل قبول است. بیات یادآور شد: اسامی واحد‌های دارای مجوز عرضه سکه در سایت این اداره کل به نشانی www.tehranstandard.org برای عموم قابل دسترس است.