اولین شرکت بیمه‌ای خصوصی با سرمایه ۴۰ میلیارد تومانی به زودی وارد بازار سرمایه می‌شود. سیاوش محمدی، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیمه معلم در گفت‌وگو با خبرنگار موج از تکمیل مدارک این شرکت برای ورود به بورس خبر داد.

وی به آخرین وضعیت پذیرش شرکت بیمه معلم در بورس اشاره کرد و افزود: پذیرش ما در بورس، مشروط به رعایت چندین بند است که به زودی بسیاری از این بندها مرتفع می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیمه معلم تصریح کرد: تا پایان خرداد ماه، اساسنامه منطبق با اساسنامه نمونه و سهام شرکت نزد بورس به ثبت می‌رسد، امیدنامه و صورت‌های مالی حسابرسی شده نیز آماده می‌شود. وی، برنامه کسب و کار را مهم‌ترین و اصلی‌ترین مستند ارسالی به سازمان بورس عنوان کرد و تنها تهیه و تدوین برنامه کسب و کار شرکت را زمانبر دانست.

محمدی با بیان اینکه «امسال قطعا بیمه معلم وارد بورس می‌شود»، گفت: مدیرعامل شرکت و اعضای هیات‌مدیره به همراه صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید بسیاری برای ورود به بورس بیمه معلم دارند. وی همچنین به جلسات این شرکت با کارشناسان هیات پذیرش و نظر مثبت آنان به تسریع ورود به بورس شرکت بیمه معلم اشاره کرد. وی در ادامه، سرمایه ثبتی ۴۰ میلیاردتومانی شرکت بیمه معلم و مابقی شرکت‌های فعال بیمه بورسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیدواریم موانع ورود به بورس رفع شود تا به زودی وارد بازار سرمایه شویم.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیمه معلم متذکر شد: یک شرکت با ورود به بورس از سوی سهامداران، عوامل فعال در بورس و ذی‌نفعان شرکت کنترل می‌شود و به همین جهت، کیفیت خدمت‌رسانی شرکت‌ها قبل و بعد از ورود به بورس تفاوت چشمگیری پیدا می‌کند. وی گفت: شرکت‌ها پس از ورود به بورس سعی می‌کنند براساس مکانیزمی ‌حرکت کنند که قابل دفاع باشد و تمام این امور، ارتقای شرکت را به همراه دارد.