دلار ۱۰۶۰ تومان شد

دنیای اقتصاد- با وجود افت ۱۳ دلاری بهای طلا در بازارهای جهانی قیمت اقلام سکه بهار آزادی در بازار داخلی با افزایش بیشتری مواجه شد. نرخ سکه بهار آزادی ۳ هزار تومان، سکه طرح قدیم و نیم سکه هر یک ۴ هزار تومان گران شدند و به ترتیب۳۱۰ هزار تومان، ۳۱۴ هزار تومان و ۱۵۷ هزار تومان عرضه شدند. ربع سکه با نرخ ۷۹ هزار تومان بدون تغییر باقی ماند.دیروز همچنین در بازار ارز، قیمت دلار آمریکا با ۴ تومان افزایش تا ۱۰۶۰ تومان بالا رفت. یورو یک تومان ارزان شد و تا ۱۲۵۹ تومان افت کرد. دلار ۱۰۶۰ تومان

مسعودرضا طاهری- قیمت سکه طرح قدیم در بازار دیروز با افزایش ۴ هزار تومان به اوج قیمت ۳۱۴ هزار تومان رسید.

با وجود افت ۱۳ دلاری بهای طلا در بازارهای جهانی قیمت اقلام سکه بهار آزادی در بازار داخلی با افزایش بیشتر مواجه شد. نرخ سکه بهار آزادی ۳ هزار تومان، سکه طرح قدیم و نیم سکه هر یک ۴ هزار تومان گران شدند و به ترتیب۳۱۰ هزار تومان، ۳۱۴ هزار تومان و ۱۵۷ هزار تومان عرضه شدند. ربع سکه با نرخ ۷۹ هزار تومان بدون تغییر باقی ماند.

افزایش قیمت سکه در بازار داخلی در حالی است که قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار بدون اجرت ۵۰۰ تومان کاهش یافت و به نرخ ۱۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. طی یک هفته گذشته قیمت سکه بهار آزادی ۶ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۸ هزار تومان، نیم سکه ۴ هزار تومان و ربع سکه ۱۵۰۰ تومان افزایش داشته‌اند. در روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت اونس طلا ۱۲۲۱ دلار بود. در این روز قیمت دلار آمریکا در بازار داخلی ۱۰۴۵ تومان و قیمت یورو ۱۲۷۸ تومان بوده است. نرخ برابری یورو به دلار در این روز ۲۲۶۲/۱ بود. روز گذشته برابری یورو به دلار با اندکی افزایش تا ۱۹۶۰/۱ بالا رفت.

دیروز در بازار ارز، قیمت دلار آمریکا با ۴ تومان افزایش تا ۱۰۶۰ تومان بالا رفت. یورو یک تومان ارزان شد و تا ۱۲۵۹ تومان افت کرد. افزایش قیمت دلار آمریکا در بازار روز گذشته در حالی بود که به گفته برخی از صرافان کسی در این بازار دلار آمریکا را نمی‌فروخت و تقریبا دلار آمریکا نایاب شده بود. به گفته این فعال بازار ارز، شایعه تصویب قطعنامه جدید علیه ایران دلیل گران‌تر شدن دلار آمریکا در بازار ارز داخلی بوده که به‌زعم وی احتمال افزایش قیمت دلار تا ۱۱۰۰ تومان را نیز در روزهای آینده بالا برده است.