تامین اعتبار بیمه طلایی از درآمدهای فردی فرهنگیان

در پی واکنش برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه اعتبارات بیمه طلایی فرهنگیان نباید از محل اعتبارات دولتی تامین شود، مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران از تامین اعتبار این بیمه‌نامه از درآمدهای فردی فرهنگیان خبر داد. مهدی ریاحی‌فر در گفت‌وگو با فارس در مورد بیمه طلایی فرهنگیان اظهار داشت: این بیمه‌نامه مازاد بر تعهدات بیمه‌گر پایه تا سقف هزینه‌های درمانی مصوب در بخش خصوصی طبق تعرفه نظام پزشکی برای هر عمل در بیمارستان‌های کشور پوشش‌های درمانی لازم را به فرهنگیان ارائه می‌دهد. وی افزود: بنابراین نرخ‌های آزاد و خارج از تعرفه قابل پوشش نیست و اگر از بخش خصوصی استفاده شود مشمول ۲۰ درصد فرانشیز می‌شود، ولی اگر از بخش دولتی باشد، بدون فرانشیز تمام هزینه‌های مربوطه پرداخت می‌شود.

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز فرهنگیان به برخورداری از خدمات درمانی بدون محدودیت و با کیفیت بالا، این بیمه‌نامه کلا از محل درآمدهای فردی بیمه شده تامین اعتبار شده است.

ریاحی‌فر تصریح کرد: در یک اقدام جهت استفاده عادلانه از سرانه رفاهی، این سرانه به طور عادلانه بین تمام پرسنل تقسیم شده و پرسنل بر حسب اختیار خود می‌توانند از این بیمه‌نامه اختیاری استفاده کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به تجمیع تمام پتانسیل‌های بیمه‌ای نزد یک شرکت بیمه‌گر پیش‌بینی می‌شود،‌ علاوه بر افزایش ضریب نفوذ بیمه در این بخش بتوان نسبت به تعدیل ضریب خسارت در مجموع پرتفوی آموزش و پرورش اقدامات لازم را به عمل آورد. ریاحی‌فر بیان کرد: این قرارداد در قالب انجام عملیات مناقصه با نظارت بیمه مرکزی ایران منعقد شده است.

به گفته وی از دیگر مزایای این قرارداد استفاده از پوشش‌های هزینه‌ای مربوط به دارو طبق فارماکپه (داروهای مورد تایید وزارت بهداشت) ایران و هزینه‌های ویزیت تا سقف تعرفه‌های مصوب بخش دولتی و خصوصی و همچنین هزینه‌های پاراکلینیکی طبق تعرفه بخش‌های مذکور بدون سقف می‌باشد.

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران یادآور شد: از اول اردیبهشت‌ماه کلیه فرهنگیان رسمی و پیمانی به غیر از قراردادی‌ها و بازنشستگان و افراد تحت تکفل قانونی آنها می‌توانند با مراجعه به ادارات کل رفاه، تعاون و پشتیبانی مناطق مختلف آموزش و پرورش نسبت به دریافت فرم عضویت اقدام کرده و از پوشش‌های لازم برخوردار شوند.

ریاحی‌فر بیان کرد: جهت تعیین هویت بیمه‌شدگان تا زمانی که کارت طلایی آنها صادر نشده است، الزامی است از دفترچه‌ بیمه‌گر پایه در مراکز طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد استفاده کنند.

وی افزود: در بخش‌های عینک، زایمان به صورت طبیعی و سزارین، رفع عیوب انکساری چشم و دندانپزشکی سقف سرمایه محدود شده است.

به گفته وی هزینه‌های دندانپزشکی به جز ارتودنسی و زیبایی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان،‌ عینک تا سقف ۵۰ هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم تا سقف ۳۰۰ هزار تومان و زایمان تا یک میلیون تومان تحت پوشش این بیمه‌نامه است.

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران،‌ گفت: بقیه پوشش‌های بیمه‌ای درمانی بدون سقف است و بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص مانند سرطانی و ا‌م‌اس بدون سقف می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: فرهنگیان می‌توانند سایر بیمه‌ها مانند خودرو اعم از بدنه و شخص ثالث را به صورت اقساط دریافت کنند.

ریاحی‌فر در خصوص بیمه عمر کارکنان دولت، گفت: فرهنگیان با پرداخت ماهیانه ۱۶۰۰ تومان می‌توانند تا سقف سه میلیون تومان از بیمه عمر کارکنان دولت استفاده کنند.

وی در خصوص بیمه عمر تکمیلی کارکنان دولت،‌ گفت: این بیمه‌نامه به صورت اختیاری و با سقف‌های سه، پنج و ۱۰ میلیون‌تومانی است که به ترتیب حق بیمه‌های ۷۰۰، یک هزار و ۱۶۰ و دو هزار و ۳۰۰ تومان حق بیمه در ماه دارند.

وی در مورد سایر بیمه‌نامه‌های آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بیمه حوادث دانش‌آموزی که از اول مهر سال‌جاری به بیمه ایران منتقل خواهد شد و بیمه آتش‌سوزی منازل فرهنگیان و مدارس از جمله این بیمه‌نامه‌ها هستند که از اول اردیبهشت‌ماه قابل اجراست.

ریاحی‌فر افزود: بیمه زلزله مدارس، بیمه مسوولیت برگزار‌کنندگان اردوهای دانش‌آموزی، بیمه مسوولیت مدیران مدارس و بیمه ماموریت کارکنان حسب درخواست هر منطقه قابل پوشش می‌باشد.