چهار عضو ارشد کابینه دهم روز گذشته دور هم جمع ‌شدند تا طی توافقی، خطوط اعتباری ویژه برای بنگاه‌های اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و کشاورزان ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور تامین مالی مورد نیاز بانک‌های ملی ایران، کشاورزی، توسعه صادرات ایران و صنعت و معدن در قالب خطوط اعتباری، دیروز نشستی با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنایع و معادن، کشاورزی و رییس کل بانک مرکزی در محل بانک مرکزی برگزار شد.

در این میان، محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران چند روز قبل در گفت‌وگو با مهر از اعلام خبر خوش بانک مرکزی برای بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی در روز سه‌شنبه (دیروز)هفته جاری خبر داده و تشریح جزئیات این خبر را به بانک مرکزی واگذار کرده بود.

علاوه بر این، بانک مرکزی حدود دو ماه پیش در مراسمی ۵۰۰ میلیون دلار خط اعتباری به بخش صادرات اختصاص داد، همچنین ۴۰۰ میلیون یورو خط اعتباری جدید (۶۰۰ میلیون دلار) به بانک توسعه صادرات ایران و ۵ بانک خصوصی کشور برای (اعتبار خریدار و اعتبار فروشنده) به منظور کمک به بخش صادرات کشور اختصاص یافته است.

این اعتبار به بانک‌های پاسارگاد، پارسیان، سرمایه، اقتصاد نوین و سامان پرداخت می‌شود، رقم مذکور غیر از ۵۰۰ میلیون دلار خط اعتباری است که بانک مرکزی به صورت ریفاینانس برای کمک به بخش صادرات کشور در اختیار بانک‌ها قرار داده است.

۲۵۰ میلیون دلار از ۶۰۰ میلیون دلار خط اعتباری جدید در اختیار بانک توسعه صادرات که البته این رقم قابل افزایش است، قرار می‌گیرد و بقیه آن به ۵ بانک خصوصی تعلق خواهد گرفت.