مدیرعامل بیمه آسیا از آمادگی کامل این بیمه برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: واگذاری بیمه آسیا تا پایان هفته جاری قطعی می‌شود. محمد علیپور در گفت‌وگو با ایرنا،‌ افزود: واگذاری سهام بیمه آسیا پس از بازگشت «‌سیدشمس الدین حسینی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی به کشور و اخذ امضا از ایشان انجام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی باید برای واگذاری سهام شرکت بیمه آسیا نامه‌هایی را به بورس و اوراق بهادار ارائه می‌کرد،‌ ادامه داد: این امر روز چهارشنبه هفته گذشته توسط وزارت اقتصاد انجام شده و در زمان حاضر هیچ بحثی برای واگذاری سهام این شرکت وجود ندارد.

وی گفت: همچنین نامه‌ای برای واگذاری سهام شرکت بیمه آسیا تهیه شده که باید به امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی برسد تا شرکت بورس و اوراق بهادار نیز مراحل پذیرش این شرکت را انجام دهد. علیپور در خصوص برنامه‌های بیمه آسیا برای بیمه اتکایی،‌ اظهار داشت:‌ بیمه آسیا دومین شرکت بزرگ کشور و دارای کفایت سرمایه مناسب است و به همین دلیل در بخش اتکایی از سال‌های گذشته فعال بوده و از داخل و خارج از کشور ریسک پذیرش می‌کرده است.

مدیرعامل بیمه آسیا تصریح کرد: این شرکت پس از تحریم صنعت بیمه توسط برخی از کشور‌های غربی فعالیت‌های خود را گسترش داده، بنابراین شرکت‌های داخلی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی ادامه داد:‌ بیمه آسیا آمادگی کامل برای ارائه خدمات بیمه اتکایی به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را دارد.