درمان رایگان کودکان زیر 7 سال کلید خورد/زمان تزریق 2 واکسن جدید به کودکان

بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور تزریق واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس به ترتیب در هفت و دو استان کشور را صادر کرد.

وی گفت: سبد واکسیناسیون کودکان با اضافه شدن دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک تکمیل می‌شود. این واکسن‌ها در هفت استان کشور تزریق می‌شود و رفته رفته تمام کشور تحت پوشش این واکسن قرار می‌گیرد. بررسی‌ها بیانگر این است ۵۰ درصد مراجعه کودکان به دلیل اسهال به مراکز درمانی ناشی از روتاویرس است.

وزیربهداشت با اشاره به آمار بالای مصرف آنتی‌بیوتیک در کشور نیز گفت: میزان مصرف آنتی‌بیوتیک در کشور زیاد است. به طور قطع، تزریق واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس می‌تواند میزان مصرف آنتی‌بیوتیک در کشور را کاهش دهد. تزریق این دو واکسن می‌تواند تا ۸۰ درصد از عفونت جلوگیری کند.

وی درباره تزریق واکسن پنوموکوک گفت: این واکسن در ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود. همچنین واکسن روتاویروس به صورت خوراکی در ۲، ۴ و۶ ماهگی تزریق می‌شود. تزریق واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک با مخالفت‌هایی روبرو بود اما ما مسیر اجرای مولفه‌هایی که از منظر علمی تایید شده‌اند با قاطعیت گام برمی‌داریم.

همچنین امروز پوستر درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال توسط وزیر بهداشت، معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت و مدیرعامل بیمه سلامت ایران رونمایی شد.

دکتر حسن ملکی‌زاده - رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در آیین رونمایی از واکسن‌های پونوموکوک و روتاویروس که صبح یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت همزمان با آیین افتتاحیه «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» برگزار شد، در ارتباط ویدیویی اظهار کرد: رایگان شدن خدمات درمانی کودکان کمتر از ۷ سال و تزریق واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس گامی موثر در نظام سلامت به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: ۲۱۹۲ نوزاد کمتر از دو ماه داریم که واکسن توزیع شده و تزریق واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس آغاز می‌شود. امیدواریم بتوانیم خدمات سلامت را به طور کامل ارائه دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.