تاخیر در تعیین نرخ سود بانکی سرمایه‌گذاران را متضرر می‌کند

کشمکش در تعیین نرخ سود بانکی موجب سردرگمی و بلاتکلیفی سرمایه‌‌گذاران شده و در اقتصاد کشور سردرگمی و بی‌ثباتی به وجود می‌آورد. سعید لیلاز کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با «جامع نیوز» بیان کرد: تاخیر در اعلام نرخ سود بانکی درکشوری مثل ایران مشکلاتی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده و آنها را دچار سردرگمی و بلاتکلیفی کرده است.

وی افزود: این تاخیر برای بانک‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا تکلیف آنها روشن است و با نرخ سود رسمی اعلام شده تسهیلات پرداخت می‌کنند.

به گفته این کارشناس اقتصادی، در واقع کشمکش در تعیین نرخ سود بانکی در کشور ما یک حالت سیاسی به خود گرفته است.

لیلاز تصریح کرد: این کشمکش‌ها در تعیین نرخ سود بانکی در مطالعات اقتصادی سرمایه‌گذاران قابل محاسبه نبوده و آنها را دچار سردرگمی کرده است؛ به طوری که بسیاری از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری به سمت بخش‌های دیگر همچون بخش مسکن و زمین کشیده شده‌اند.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: این بی‌ثباتی و سردرگمی نرخ سود بانکی از قبل وجود داشته؛ ولی در ۲الی ۳ سال اخیر تشدید شده و شرایط بدتری را به وجود آورده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر حاکمیت در بخش اقتصادی کشور یک دست نبوده و بین بانک مرکزی و دولت برخوردهایی به وجود آمده است؛ به طوری که انسجام لازم بین آنها وجود ندارد.