چهلمین شعبه بانک سرمایه افتتاح شد

گروه بازار پول- در مراسمی که با حضور دکتر حسینی هاشمی، مدیرعامل این بانک، معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان شعبه دیگری از بانک سرمایه افتتاح شد تا این بانک چهل شعبه‌ای شود. سید بهاء‌الدین حسینی هاشمی، مدیرعامل بانک سرمایه با تاکید بر اینکه این بانک به عنوان ششمین بانک خصوصی کشور، در پایان سال ۸۴ مجوز تاسیس گرفت، افزود: فعالیت این بانک در نیمه اول سال گذشته آغاز شد و در نظر داریم تا پایان سال تعداد شعب بانک را به ۸۲شعبه افزایش دهیم. وی تصریح کرد: گرچه در بانکداری نوین، باید خدمات را از طریق بانکداری الکترونیکی ارائه داد و نیازی به خدمات‌رسانی در شعب وجود ندارد، اما با توجه به ماموریت ویژه در ارائه خدمات به فرهنگیان و شهرهای دیگر، بانک سرمایه نیازمند یک شبکه بانکی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه استراتژی بانک‌ها به سمت گسترش سریع شبکه است، گفت: این استراتژی باعث افزایش قیمت املاک شده است.

حسینی‌ هاشمی ابراز امیدواری کرد که بانک سرمایه تا پایان سال یک‌ خبر خوش در زمینه بانکداری الکترونیکی را اعلام خواهد کرد. وی ادامه داد: بانک سرمایه در توافقی با یک بانک تاجیکی، در ۵۰درصد از سهام بانک شریک شده است. وی اظهار داشت: بانک سرمایه ۹۰هزار حساب دارد و ۵۰درصد از منابع بانک سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت است.

مدیرعامل بانک سرمایه ادامه داد: یکی از موفقیت‌های بانک صادرات، حساب‌های کوتاه مدت بانک بود. این حساب‌ها برای تجهیز منابع بانک مناسب است و زمان تعهد بانک را در قبال سپرده‌گذاران کوتاه‌تر می‌کند. وی رشد سپرده‌های دیداری بانک را ۱۰۰درصد اعلام کرد و گفت: سپرده‌های دیداری بانک از ۳۰۰میلیارد ریال به ۶۰۰میلیارد ریال افزایش یافته است و باید توجه داشت این سپرده‌ها جزو منابع مجانی بانک به شمار می‌آیند. حسینی هاشمی ادامه داد: این رشد، بانک سرمایه را به رضایت مشتریان نسبت به ارائه خدمات بانک امیدوار کرد. در عین اینکه بانک سرمایه مایل است برای مصارف بلندمدت هم سپرده‌های بلندمدت جذب کند.

وی تصریح کرد: حساب بانک سرمایه مثبت است و مقداری اوراق مشارکت برای پشتوانه نقدینگی خود نیز در اختیار دارد، چرا که یک بانکدار نباید اجازه دهد که تعهداتش عقب بیفتد.

مدیرعامل بانک سرمایه میزان مطالبات معوق بانک سرمایه را بسیار ناچیز اعلام کرد. وی تصریح کرد: کمیته ریسکی در بانک تشکیل شده که وضعیت بانک را بررسی می‌کند. حسینی هاشمی با بیان اینکه یکی از علل عقب‌ماندگی بانکداری دولتی عدم آموزش بوده است، تصریح کرد: آموزش در بانک‌ها فقط رفع تکلیف بوده و حتی بسیاری از کارکنان بازنشسته بانکی تعریفی از پول نمی‌دانند. وی ادامه داد: بیشتر مطالبات معوق بانک‌ها به دلیل عدم آگاهی همکاران و فرصت‌طلبی برخی مشتریان است.

مدیرعامل بانک سرمایه با بیان اینکه بانک سرمایه به تعداد شعب خود معلم دارد؛ یعنی روسای شعبه به کارمندان آموزش می‌دهند، گفت: نیروی انسانی سرمایه فناناپذیر هر موسسه‌ای به ویژه بانک‌ها است.

در ادامه محدث معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش دارای بزرگترین سرمایه انسانی کشور و بزرگترین ارگان دولتی و بزرگترین منبع مالی است که جای خالی یک بانک را احساس می‌کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش برای داشتن یک بانک فراز و نشیب‌هایی را طی کرده است. این وزارتخانه بیش از ۵میلیون نفر عائله فرهنگی دارد و حال فرصت خوبی برای استفاده از منابع دارد. وی تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که انجام خواهد شد، بتوانیم حساب‌های آموزش و پرورش را به این بانک منتقل کنیم. وی ابراز امیدواری کرد که در برنامه‌های بانک سرمایه خدمات‌رسانی به گونه‌ای باشد که اعتماد عامه جلب شود.