بیمه کارآفرین جهت پوشش حوادث انفرادی خبرنگاران استان کرمان تا سقف پنج‌میلیون تومان دیه و ۵۰۰‌هزار تومان هزینه‌های درمان حوادث به صورت رایگان، اعلام آمادگی کرد. به گزارش ایسنا، مهندس محمدرضا خوش کیش، سرپرست بیمه کارآفرین در استان کرمان، در دیدار با رییس خانه مطبوعات استان کرمان افزود: هر انسانی در مسیر زندگی حوادثی را پیش رو دارد که برای افراد با مشاغل خاص متفاوت است از جمله این مشاغل حرفه خبرنگاری است که جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود و این عامل خبرنگاران را در نقطه‌ای قرار می‌دهد که با حوادث بسیاری روبه‌رو شوند؛ چرا که باید در جنگ با حوادث طبیعی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: بیمه حوادث براساس موضوعیت تعریف می‌شود و در مورد خبرنگاران، افرادی که بیمه نامه به آنها هدیه می‌شود تا سقف پنج‌میلیون تومان برای دیه حادثه در نظر گرفته شده و اگر در این مسیر قرار بگیرند و نقص عضو پیدا کنند، دیه فرد براساس پنج‌میلیون تومان محاسبه و به وی پرداخت خواهد شد. همچنین تا سقف ۵۰۰‌هزار تومان هزینه‌های پزشکی درمان حوادثی که به خبرنگاران تحمیل می‌شود نیز پوشش داده خواهد شد.

در همین رابطه لطیف کار، رییس خانه مطبوعات استان کرمان اعلام کرد: ما ضمن استقبال از این پیشنهاد آمادگی ثبت‌نام از خبرنگاران را داریم و تلاش می‌کنیم به زودی بیمه‌نامه‌ها را صادر کنیم و طی مراسمی در اختیار متقاضیان قرار دهیم. بنابراین از عموم خبرنگاران استان کرمان درخواست می‌شود حداکثر تا پایان روز پنج‌شنبه ۲۹ آذر جهت نام‌نویسی و تکمیل فرم بیمه‌نامه به خانه مطبوعات مراجعه کنند.

وی افزود: از آنجا که این بیمه نامه‌ها به صورت رایگان و تنها به ۵۰ نفر از خبرنگاران اهدا می‌شود؛ بنابراین در صورت تکمیل ظرفیت، اولویت با افرادی خواهد بود که عضو خانه مطبوعات استان کرمان باشند، تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده، از هر نشریه یک نفر در اولویت است و اولویت با افرادی است که در زمان مقرر زودتر از دیگران نام‌نویسی کرده باشند.