ورود موسسه اعتباری سینا در انبوه‌سازی مسکن

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا گفت: طی یک سال گذشته که سهام موسسه سینا وارد بورس شده، استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالناصر همتی در کنفرانس نشست سراسری روسا و معاونین موسسه سینا، با بیان این مطلب افزود: حدود دو سال است که توسعه فعالیت‌ها برای تبدیل موسسه به بانک شروع شده است و احتمالا طی سال جاری این تبدیل صورت خواهد گرفت. وی در ادامه بیان کرد: حداقل سرمایه لازم برای تبدیل به۲۰۰‌میلیارد تومان برای افزایش سرمایه صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا عنوان کرد: همچنین از سه ماه پیش موسسه با مجوز بانک مرکزی و‌ارد طرح شتاب شد که با صدور سینا کارت برای متقاضیان، امکان نقل و انتقال وجه از طریق شبکه شتاب امکان‌پذیر خواهد بود.

وی از بهینه‌سازی ۷۰‌درصد شعب در کل کشور خبر داد و تصریح کرد: علاوه‌بر بهینه‌سازی شعب که در مشهد تقریبا کامل شده، موسسه در حال تکمیل سیستم یکپارچه بانکداری الکترونیک است که۷۰‌درصد آن انجام شده و باقی آن تا پایان دی‌ماه تکمیل خواهد شد و در صورت به کارگیری این سیستم، خدمات‌رسانی به مشتری در تمامی شعب صورت خواهد گرفت.

همتی درباره افزایش سرمایه موسسه مالی و اعتباری سینا بیان کرد: ۸۵‌درصد از سهام موسسه، مربوط به موسسه بنیاد است و

باقی مانده نیز واگذار شده است که برای تبدیل به بانک در مرحله اول ۲۵‌درصد از سهام و در مرحله دوم بعد از تبدیل حداقل۴۰‌درصد از سهام باید واگذار شود، که این افزایش از طریق پول سهامداران یا آورده‌های نقدی آن‌ها صورت خواهد گرفت و میزان عرضه آن بستگی به کشش بازار بورس دارد و به تدریج انجام خواهد شد و در صورت عدم استقبال سهام توسط خود موسسه بنیاد برداشته خواهد شد و به تدریج واگذار می‌شود.

‌وی اذعان کرد: موسسه سینا تسهیلات فراوانی در بخش عمرانی، کشاورزی، خدماتی، بازرگانی، واردات و صادرات پرداخت کرده است به طوری که هم اکنون مانده تسهیلات این موسسه ۲۱‌هزار میلیارد ریال است. مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا تصریح کرد: روند پرداخت تسهیلات در موسسه آسان بوده و موسسه در پروژه‌های بزرگی از طریق پرداخت تسهیلات مشارکت دارد، که از آن‌ جمله می‌توان به آزادراه تهران ـ شمال در استان تهران و با شرکت مجد و توس گستر در مشهد اشاره کرد. همتی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده این موسسه در استان‌های خراسان، افزود: میزان مصارف در‌ این سه استان بالا است، به طوری که در حدود هزار و۳۰۰‌میلیارد ریال در بخش مولد این سه استان تسهیلات پرداخت شده است، که این بخش‌ها نه تنها اشتغال‌زایی ویژه‌ای دارند،‌ بلکه منشا نوآوری‌های جدید نیز خواهند شد. مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا از ورود این موسسه در انبوه‌سازی مسکن و واگذاری به صورت اجاره به شرط تملیک خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تحولات اقتصادی کشور باعث توسعه برخی از منابع و حرکت بیشتر بانک‌ها به سمت عقود مشارکتی شده است، عنوان کرد: به دلیل اینکه تحولات اقتصادی کشور دائمی بوده‌اند، تاثیر مخربی بر روند فعالیت‌های موسسه نداشته است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموعه اقتصاد کشور سیستم بانکی یکی از بنگاه‌های محک اقتصادی است، به طوری که سهام عمده بورس متعلق به بانک‌ها است، ولی این در حالی است که در شش ماه گذشته به دلیل سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و عدم رشد نقدینگی در کل کشور رشد منابع و در نتیجه روند ارائه تسهیلات کند شده است.

همتی گفت: سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی علاوه‌بر اینکه در بخش خصوصی تاثیر گذاشته است، منجر به‌ رشد منفی بانک‌های دولتی شده است.