مدیرعامل بانک صنعت و معدن از رفع مشکل کمبود نقدینگی برای واحدهای تولیدی در آینده نزدیک خبر داد.

«محمدرضا پیشرو» در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به جلسات اخیر مسوولان بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها افزود: بانک مرکزی در هفته‌های اخیر برای رفع مشکل کمبود نقدینگی جلساتی را با مدیران عامل بانک‌ها و نمایندگان آنها برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: در این جلسات به موضوع اضافه برداشت بانک‌ها اشاره و مقرر شد بانک مرکزی مساعدت‌هایی را در این خصوص انجام دهد.

وی اظهار داشت: با تدابیر اتخاذ شده در روزهای اخیر به تدریج شاهد گشایش منابع خواهیم بود، زیرا منابع مناسبی به بخش تولید تخصیص داده خواهد شد.

پیشرو با اشاره به مواضع جدید بانک مرکزی در خصوص ارائه تسهیلات به بخش تولید و صنعت گفت:‌ این امر تاثیر مناسبی بر سیستم اقتصادی و تولید خواهد گذاشت.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: تامین مالی بخش صنعت و معدن از رسالت‌های این بانک است به طوری که این امر سبب شده این بانک در بخش‌های دیگر نظیر خدمات وارد نشود و به صورت پررنگ‌تر به بخش صنعت و معدن توجه کند. به گفته پیشرو، در آینده نزدیک اهداف اقتصادی دولت به ویژه در بخش صنعت و معدن تحقق می‌یابد.

وی در خصوص استقلال بانک مرکزی نیز گفت: این بانک در زمان حاضر نه تنها در مسیر معقول و حرفه‌ای حرکت می‌کند، بلکه در جهت گسترش منافع اقتصادی و توسعه فعالیت سیستم بانکی گام بر می‌دارد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: بانک مرکزی اکنون نظارت مناسبی بر عملکرد بانک‌ها دارد و دولت نیز همواره بر این امر تاکید کرده است.

پیشرو در پایان گفت: بانک مرکزی هم‌اکنون از استقلال کافی برخوردار است، به طوری که می‌تواند در زمان بروز تحولات نیز به فعالیت‌های خود به نحو مطلوب ادامه دهد.