وحدت رویه در وصول مطالبات، استمهال و تقسیط بدهی واحدهای تولیدی

نماینده سیستم بانکی در ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی از نتایج سفرهای استانی برای بررسی وضعیت واحدهای تولیدی به منظور کمک به آنها خبر داد. مصطفی پرتوافکنان نماینده تام الاختیار سیستم بانکی در ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به بیش از ۷۰ سفر استانی برای بررسی وضعیت واحدهای تولیدی گفت: این سفرها باعث شد تا زمینه تعامل هر چه بیشتر سیستم بانکی با واحدهای تولیدی کشور فراهم شود. وی از دیگر نتایج جلسات و سفرهای ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی را ایجاد وحدت رویه در روش وصول مطالبات بانک‌ها، استمهال و تقسیط بدهی واحدهای تولیدی به منظور کمک به ادامه فعالیت‌های آنها عنوان کرد و افزود : فعالیت‌های این ستاد باعث شد تا نشست‌های مشترک با حضور متولیان بخش صنعت، بانک‌ها و واحدهای تولیدی برگزار و تصمیمات جمعی و مشترک برای هر چه سریعتر برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی اتخاذ شود.

پرتوافکنان گفت: مشکلات واحدهای تولیدی در سفرهای استانی جمع بندی و در قالب بخشنامه برای رفع آن از سوی ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی اقدام شد تا روند انجام کار شفاف‌تر و مشخص‌تر گردد.

مدیر امور سازمان و برنامه‌ریزی بانک سپه که به عنوان نماینده تام‌الاختیار سیستم بانکی در ستاد فوق مشغول فعالیت است، در ادامه از پیشنهادهای ارائه شده به وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد.

وی گفت: پیشنهاد کردیم تا شورای عالی تامین مالی واحدهای تولیدی با حضور نماینده ویژه سیستم بانکی اعم از دولتی و خصوصی و بازار سرمایه در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل تا به واسطه آن بسته‌های حمایتی مناسب برای واحدهای تولیدی تدوین شود.

پرتوافکنان افزود: همچنین پیشنهاد شد تا ارائه انواع خدمات بیمه‌ای به واحدهای تولیدی در قالب بسته خدمات بیمه‌ای مورد توجه قرار گیرد و بیمه اعتباری اجباری برای کلیه واحدهای تولیدی توسط شرکت‌های بیمه‌ای به عنوان یکی از وثائق معتبر برای دریافت تسهیلات از سیستم بانکی مورد بررسی واقع شود. مدیر امور سازمان و برنامه‌ریزی بانک سپه از دیگر پیشنهادات ارائه شده توسط ستاد فوق را تفکیک فعالیت‌های بازرگانی غیرمرتبط واحدهای تولیدی به منظور جلوگیری از سوء استفاده از بخش تولید عنوان کرد.

وی افزود: همچنین پیشنهاد شد تا ستاد یا واحد مشخصی برای تعیین تکلیف واحدهای زیان ده مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت که ادامه فعالیت آنها تحت هیچ شرایطی اقتصادی نیست و با اصلاح در ساختارهای مالی فنی و اقتصادی و مدیریتی امکان توجیه پذیری آنها میسر نخواهد بود تشکیل تا از اتلاف منابع انسانی، مالی و سرمایه‌ای آنها جلوگیری گردد.

نماینده سیستم بانکی در ستاد امور پشتیبانی واحدهای تولیدی در ادامه از پیشنهاد این ستاد برای تشکیل بانک اطلاعاتی برای آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی که بنا به دلایل مختلف ناشی از عملکرد واحدهای تولیدی خود با بحران مواجه شده‌اند خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی کمک خواهد کرد تا از صدور مجوز برای واحدهای تولیدی که امکان دارد به سرنوشت آنها دچار شوند جلوگیری گردد.

پرتوافکنان در پایان از اهدای لوح تقدیر توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به بانک سپه به دلیل حمایت از واحدهای تولیدی خبر داد.